امیدواری به بسیج اصناف فارس برای نظارت بر بازار

حسن پور گفت: در اجرای تفاهم ‌نامه ‌ای که بین معاون وزیر و بسیج برای نظارت بر بازار منعقد شده است بسیج اصناف باید کمک کند و در این خصوص به بسیج اصناف فارس امیدوار هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا حسن‌ پور»، امروز (سه شنبه 2 آذر) در مراسم همایش روسای اتحادیه های صنفی که در اتاق اصناف فارس برگزار شد، گفت: برای ورود بسیج اصناف در حوزه نظارت بر بازار، استفاده از ظرفیت ‌های مردمی باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس بسیج اصناف و تجار کشور افزود: برای بازرسی و نظارت بر قیمت ها در بازار، باید ظرفیت‌ های مردمی پای کار آورده شود که موجب جهش تولید نیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: اصناف در بحران هایی مانند سیل شیراز، بحران کرونا و رعایت محدودیت‌ ها بسیار موفق عمل کردند و اتاق اصناف استان فارس در این بحران در مطالبه‌ گری برای مطالبات اصناف تلاش مطلوبی کرده است.

رئیس بسیج اصناف و تجار کشور تاکید کرد: اصناف فارس در کمک‌ های مومنانه نقش موثری ایفا کردند و نوع ‌دوستی اصناف استان فارس در این زمینه قابل تقدیر است.

وی با اشاره به جهش تولید در پی شیوع کرونا عنوان کرد: جهش تولید در تولید ماسک، تولید و تامین دستگاه اکسیژن ‌ساز و خریداری یک هزار دستگاه اکسیژن ‌ساز توسط بسیج و در اختیار قرار دادن این دستگاه ها برای بیماران به طور رایگان از اقدامات مطلوبی است که در شیوع کرونا شاهد آن بودیم.

حسن پور ادامه داد: با همت بسیج اصناف اکنون می ‌توانیم ملزومات مورد نیاز کرونا را صادر کنیم و وقتی بسیج وسط میدان باشد و کار به دست مردم سپرده می شود، موفقیت حاصل می شود.

وی اضافه کرد: با اعتماد دولت سیزدهم به بخش خصوصی، تفاهم ‌نامه ‌ای بین معاون وزیر و بسیج برای نظارت بر بازار منعقد شده که با شرط نظارت از مبدا تا مصرف یعنی از گمرک تا بازار و دسترسی به سامانه‌ های کشور مانند بازارگاه که نهاده‌ ها را به دامداری و مرغداری واگذار می‌ کند آن را پذیرفته ایم.

رئیس بسیج اصناف و تجار کشور تصریح کرد: بسیج برای نظارت به اطلاعات و آگاهی نیاز دارد و بسیجی نیاز به مزد ندارد و بسیج اصناف برای اجرای موفق این تفاهم ‌نامه باید کمک کند و در این خصوص به اصناف فارس امیدوار هستیم.

حسن ‌پور اعلام کرد: در ۲۹ اتاق بازرگانی، بسیج راه ‌اندازی شده و مشکلات روسای اتحادیه‌ های صنفی با ارائه راهکار جمع‌ آوری شده و در جلسه فردای تنظیم بازار مطرح و پیگیری خواهد شد.

کد خبر 1119318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha