روابط نامشروع نتیجه فراموشی ازدواج است/ همکاری همگانی برای رفع موانع ازدواج

آیت الله العظمی مظاهری گفت: روابط نامشروع و دوستی های دختر و پسرهای مجرد نتیجه فراموشی ازدواج اسلامی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق این هفته به فراموشی فضیلت ازدواج اسلامی در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: این غفلت نتایج بدی را برای جامعه به همراه دارد و مسیر انحراف را باز خواهد کرد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: روابط نامشروع و دوستی های دختر و پسرهای مجرد نتیجه فراموشی ازدواج اسلامی در جامعه است که ارتباطات اینگونه ای رشد پیدا کرده و منجر به اتفاقات بدی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: باید زمینه های ازدواج جوانان فراهم شود و دختر و پسرها با انتخاب همسر خوب و بدون از تجمل گرایی زندگی مشترک تشکیل بدهند.

آیت الله مظاهری با اشاره به توصیه های  پیامبر اسلام در خصوص ازدواج جوانان اظهارداشت: حفظ نصف دین متوجه ازدواج بوده و در آیات و روایات به اجر و پاداش زن و مرد متاهل بیش از دوران مجردی اشاره شده و چه بسا که فرد مجرد دچار انجراف شده و سعادتمند نشود.

 

وی با تاکید بر اینکه روزی زوج جوان می رسد و فقر آنان را نخواهد گرفت، اذعان داشت: پروردگار روزی خانواده ها را رسانده و نباید نسبت به این موضوع دغدغه داشت که این بد گمانی به وعده حضرت حق است.

مرجع تقلید عالم تشیع با اشاره به ضرورت مهریه ساده و کم اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) زره جنگی خود را که نیازی به آن نداشت را مهریه حضرت فاطمه(س) قرار داد که از پول آن برای خرید جهیزیه ساده استفاده و پیامبر اسلام از اینکه ظروف گلی خریده شده بود ابراز خوشحالی کرد.

 

وی خاطرنشان ساخت: مهریه و جهیزیه ساده برای زندگی کافی است و نباید به سمت تجمل گرایی و هزینه های بالا که زیبنده جامعه اسلامی نیست، برویم.

 

همکاری همگانی برای رفع موانع ازدواج

 

آیت الله مظاهری با اشاره به موانعی که پیش روی ازدواج جوانان قرار گرفته، افزود: تجمل گرایی در ازدواج و مراسمات آن و مهریه های بالا از جمله مهمترین موانع است که باید همه افراد در گروه های مختلف در این خصوص مشارکت کنند.

وی مشکلات تجمل گرایی را غل و زنجیری در برابر ازدواج تشبیه کرد و اذعان داشت: بازگردن این گره های سنگین نیاز به همکاری همه دارد و افراد متمکن هم هزینه های زیاد را کم کنند تا این موضوع فرهنگ عمومی نشود.

آیت الله مظاهری اضافه کرد: بنا به فرمایس پیامبر اسلام(ص) کسی که واسطه ازدواج بشود مستحق ولایت الهی بوده و سعادتمند می شود، لازم است در این مسیر سعادت گام برداریم.

کد خبر 1119367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha