انقلاب اسلامی نگاه منفعلانه به زن را به نگاهی براساس ارزش های اسلامی تبدیل کرده است

رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج جامعه زنان استان کردستان گفت: در این عرصه که دشمنان اسلام برای حمله و نابودی بیداری از هر گونه ترفندی استفاده می شود انقلاب اسلامی نگاه منفعلانه به زن را به نگاهی براساس ارزش های اسلامی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، شمسی کاظمی رئیس هیئت اندیشه‌ورز بسیج جامعه زنان استان کردستان نیز در جلسه هم اندیشی با نماینده ولی فقیه در کردستان که با موضوع زن و تفکر بسیجی در نگاه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: در این عرصه که دشمنان اسلام برای حمله و نابودی بیداری از هر گونه ترفندی استفاده می شود انقلاب اسلامی نگاه منفعلانه به زن را به نگاهی براساس ارزش های اسلامی تبدیل کرده است چرا که امام راحل (ره) زن را نهضت رهبر معرفی کرده‌اند و ایشان جزء معدود افرادی بودند که همواره بر حضور زنان در جامعه تاکید ورزیدند و آن را امری ضروری و کامل در کنار شئونات اسلامی دانستند.


وی گفت: بر خود می‌بالیم که در راستای معرفی زن مسلمان جزئی از مردمی‌ترین و مکتبی‌ترین مقاومت بسیج هستیم و در مهمترین جایگاه در انقلاب اسلامی زنان با حفظ شئون اخلاقی، مادر و حافظ پیوند خانواده، نگهدار و مکتب دینی بوده و این خط بطلانی است که زن عدالتخواه است.

 

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بسیج جامعه زنان استان کردستان یادآور شد: تفکر بسیجی از عقل آزاد سرچشمه می گیرد و در اندیشه های امام خداگونه شناس است.


کاظمی به فعالیت‌های هیئت اندیشه ورز اشاره کرد و گفت: این هیئت‌ها متشکل از 15 الی 20 نفر از بانوان فعال از اقشار مختلف جامعه است که هر ماه یکبار در راستای ماموریت‌های خود جلسه‌ای را تشکیل و هدف کارشان  مساعدت و مشاورت در قلمرو سیاست گذاری  و ارائه پیشنهادات عملیاتی و ساختاری است که به تصمیم گیرندگان مشاوره می دهند.

 

وی گفت: بسیج یک نباید هایی دارد و آن این است که سلیقه ای نیستند و به دور از نگرش عقلابی حرکت می‌کند لذا بسیجی متعلق به یک صنف خاص نیست بلکه همه و همه در آن حضور دارند.

 

زنان ستون اصلی خانواده و جامعه هستند


ذوالقفاری مسئول امور بانوان بسیج دانشجویی استان کردستان نیز در این نشست خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی جایگاه زنان را اعتلا بخشید و یکی از دلایل مهم و کلیدی سرمایه گذاری غرب برای تهی کردن زنان همین نقش کلیدیشان است چرا که ستون اصلی در جامعه خانواده و ستون و خیمه اساسی در خانواده نیز زنان هستند.


وی گفت: نقش آفرینی در جامعه ما یک حق و تکلیف برای زنان است ولی این نقش آفرینی نباید به بنیان خانواده آسیبی وارد کند و باید در بحث فرزند آوری دولت حمایت های لازمه را در این خصوص فراهم نماید.

کد خبر 1119377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha