دومین مرکز یادگیری غیر دولتی محلی در فاروج راه اندازی شد

کارشناس مسئول سواد آموزی شهرستان فاروج گفت: بعد از روستای چوکانلو، مرکز یادگیری محلی در روستای چری در بخش مرکزی شهرستان فاروج راه اندازی شد.

«علی قنبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این مرکز با ظرفیت 50 نفر فعالیت را آغاز کرده و رویکرد آموزشی  آن با محوریت آموزش سواد، مهارت های زندگی، حرفه آموزی و حقوق شهروندی با مشارکت  دستگاه ها است.

 

کارشناس مسئول سواد آموزی فاروج، با اشاره به اینکه مرکز یادگیری روستای چوکانلو که در سال 99 افتتاح شده نیز فعال است، بیان کرد: سه سال پیش هم یک مرکز یادگیری دولتی در شهرستان راه اندازی شد که به دلیل نرسیدن به حد نصاب نرم جمعیتی، از فعالیت بازماند.

 

قنبری بیان کرد: مرکز یادگیری محلی چوکانلو، با راه اندازی کارگاه دوخت ماسک، به مرحله ای از تولید رسید که از شهرهای مشهد و قوچان نیز سفارش کار دریافت کرده است.

 

وی، هدف از اجرای طرح مراکز یادگیری محلی را پایدار کردن یادگیری، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی و حرفه‌آموزی عنوان کرد و افزود: در مراکز یادگیری محلی با آموزش سواد و حرفه‌آموزی، سواد از حالت معمولی خارج می شود و با آموزش مهارت‌های مختلف، کیفیت زندگی افراد ارتقا پیدا می‌کند.

 

قنبری افزود: تاسیس مراکز یادگیری محلی توسط نهضت سوادآموزی ظرفیت های بسیار بزرگی برای مهارت آموزی و توانمندسازی زنان در کنار سوادآموزی ایجاد کرده است.

 

وی بیان کرد: در مراکز یادگیری محلی خدمات آموزشی و مهارتی از جمله مهارت‌های زندگی، حرفه‌های مختلف برای تامین معاش خانواده ها به شهروندان ارائه می شود.

 

کد خبر 1119423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha