ضرورت استفاده از ظرفیت بسیج طلاب و روحانیون برای کاهش آسیب های اجتماعی

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی که جامعه با آن درگیر است می توان از ظرفیت بسیج طلاب و روحانیون برای تقویت باورهای دینی مردم که در کاهش جرایم تاثیرگذار است، استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان امروز در مراسم  بزرگداشت روز قشر بسیج طلاب و روحانیون و تجلیل از روحانیون رزمنده اظهار کرد: روحیه و منش بسیجی یک تکلیف دینی و براساس آموزه های دینی ما است.

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی به ویژگی های یک بسیجی اشاره کرد و گفت: روحیه بسیجی یعنی آمادگی، حضور، مسئولیت‌پذیری و دفاع از دین، انقلاب و ارزش‌های اسلامی و روحانیون بسیجی اهداف و شکل‌گیری بسیج را برای عموم جامعه تبیین ‌می‌کنند.

 

وی با یادآوری اینکه بسیج متعلق به یک نهاد نظامی و جریان سیاسی نیست و به همه جامعه تعلق دارد، افزود: باید بکوشیم این شجره طیبه را حفظ کنیم؛ چراکه هرکجا کشور نیاز داشت، بسیج حاضر بود.

 

این مسئول به حضور در صحنه بسیج در دوران دفاع مقدس، زلزله، کرونا و سلامت اشاره کرد و گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی که جامعه با آن درگیر است می توان از ظرفیت بسیج طلاب و روحانیون برای تقویت باورهای دینی مردم که در کاهش جرایم تاثیرگذار است، استفاده کرد.

 

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان به کاهش آمار ازدواج در جامعه اشاره کرد و گفت: این یک ناهنجاری اجتماعی محسوب می شود و همه باید برای برطرف کردن این معضل همت و چاره‌ادیشی کنند.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی به آمار طلاق نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته از هر ۹ ازدواج یک مورد منجر به طلاق طلاق شده است و امسال از هر سه ازدواج شاهد یک طلاق هستیم.

 

وی با اشاره به مقوله همسرآزاری به عنوان یکی دیگر از آسیب های اجتماعی در جامعه ، تصریح کرد: در استان زنجان از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲۷ پرونده همسرآزاری موجود است. نسبت به سال‌های قبل پرونده‌های این بخش کاهشی است اما همچنان در رتبه‌های اول کشور قرار داریم.

 

به گفته رئیس کل دادگستری استان زنجان، در کودک‌همسری هم رتبه اول نیستیم اما آمار قابل توجه است دختر کم سال به همسری فردی درمی‌آید و این موضوع به دلیل نداشتن مهارت‌های کافی برای زندگی می‌تواند مشکلاتی را به‌وجود آورد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: شاهد عضوگیری جریات انحرافی همچون جریان یمانی، شیرازی، هاشمی خراسانی و امثال اینها در زنجان و استان‌های مختلف هستیم که باید در مقابل آن‌ها هوشیار باشیم. این فرقه‌ها از احساسات مردم و توجه به محبت امام زمان(عج) سوء استفاده می‌کنند.

 

به گفته حجت الاسلام صادقی نیارکی، حضور موثر روحانیون در فضای مجازی باید تقویت شود؛ چراکه شبکه‌های اجتماعی به دین آسیب می‌زنند و شبهه ایجاد می‌کنند و نباید این شبهات بی‌پاسخ بماند.

 

کد خبر 1119474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha