در بخش پروتکل های بهداشتی ظرف هفته آینده بازنگری صورت می گیرد

وزیر کشور با تاکید بر بحث نوسازی پروتکل های بهداشتی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا گفت: طرف هفته های آینده در رابطه با این پروتکل ها بازنگری هایی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی در پایان جلسه امروز سه شنبه 2 آذر قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز مواردی که مورد بررسی قرار گرفت، مصوباتی بود که در جلسات قبلی ستاد ملی به تصویب رسیده بود و نیازمند بازنگری با توجه به شرایط بود. در همین راستا کمیته های تابعه قرارگاه موضوع را بررسی و با توجه به شرایط آن مقداری که لازم است مورد بازنگری قرار می گیرد.

 

وزیر کشور از دیگر مسایل مورد بررسی در جلسه امروز را نوسازی پروتکل های بهداشتی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به مبانی علمی و دانسته های جدید پزشکی و همچنین با توجه به واکسیناسیون گسترده ممکن است در پروتکل ها ظرف هفته های آینده در مواردی که لازم است بازنگری صورت گیرد. برخی از محدودیت ها در حال حاضر لغو شده است اما در مورد اعمال و رعایت پروتکل های بهداشتی همانند بحث رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک باید تذکر جدی داده شود. این مسئله به ویژه در مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از مدیران مدارس نیز انتظار داریم این پروتکل ها را همان گونه که ابلاغ شده است، اعمال کنند.

 

وزیر کشور در مورد بررسی میزان تاثیرات واکسیناسیون با آمار مبتلایان و همچنین میزان بستری و فوت گفت: آمار نشان می دهد که پیوستگی میان واکسیناسیون و کاهش آمارهای ابتلا، بستری و مرگ و میر وجود دارد. هر کجا که واکسن بیشتر تزریق شده است، آمار بیشتر کاهش پیدا کرده است. بر همین اساس نیز وزارت بهداشت بررسی های گسترده ای را در این زمینه انجام داده است. عزیزانی که غیر از این نظر دارند باید با وزارت بهداشت به بحث و تبادل نظر بپردازند.

 

وی ادامه داد: اینکه این حرف و نظر از مبانی غیر علمی و در کف خیابان بیان شود، درست نیست. امروز آمارهای تجربی به ما نشان می دهد که میزان مرگ و میر و موضوع واکسیناسیون پیوستگی دارد.

 

وزیر کشور با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی تاکید کرد: یکی از مبانی این طرح بیماریابی است که برای هوشمندسازی اهمیت بسزایی دارد. در حال حاضر در شرایطی خوبی قرار داریم اما نباید شرایط به گذشته برگردد و برای تحقق این مهم نیز لازم است که طرح شهید سلیمانی به خوبی اجرا شود.

 

وزیر کشور در مورد تاثیر اعمال محدودیت منع تردد شبانه در پیشگیری از بیماری کرونا و برخی سخنان در مورد درآمدزایی دولت از این طرح گفت: قطعا اعمال این محدودیت برای دولت منبع درآمدی نداشته است و با توجه به هزینه هایی که پس از آن نیز ایجاد می شود، آورده ای برای دولت ندارد. بی تردید این محدودیت برای بهبود سلامت مردم بوده و جلوگیری از دوره های شبانه را پیگیری کرده است که البته با بهبود وضعیت اثرگذاری گذشته را نداشته و بر همین اساس لغو شد.

 

وحیدی همچنین در مورد بحث قرنطینه هوشمند گفت: قرنطینه هوشمند در ستاد ملی دستورالعملی دارد که به تصویب رسیده است اما در رابطه با آن باید اطلاع رسانی شود و در رابطه با مراحل اجرایی آن توضیحات لازم صورت گیرد و تا قبل از توجیه کامل شهروندان این کار اجرایی نخواهد شد.

 

وی در پاسخ به پرسشی در رابطه با واکسیناسیون دانش آموزان گفت: قبلا در مورد واکسیناسیون برای افراد زیر 12 سال از نظر علمی به نتیجه نرسیده بودند اما برای افراد بالای 12 سال این موضوع اجرایی شد و تزریق برای آنها انجام شده است و بر همین اساس نیز مدارس بازگشایی شدند اما ما معتقدیم صرف واکسن کافی نیست و باید مراقبت های بهداشتی به صورت جدی در مدارس انجام شود.

 

کد خبر 1119479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha