تئاتر استان اردبیل در آستانه صدسالگی شکل گیری به شیوه نوین است

نوریان گفت: تئاتر استان اردبیل در آستانه صدسالگی شکل گیری به شیوه نوین هست که این نشان از پیشینه عمیق این هنر در استان و یکی از قطب های هنر نمایشی کشور با معرفی هنرمندان به نام در این عرصه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «سعید نوریان» امروز (2 آذرماه) در نشست خبری بیست و نهمین جشنواره استانی در سالن شهدای هنرمند فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان گفت: تئاتر استان اردبیل در آستانه صدسالگی شکل گیری به شیوه نوین هست که این نشان از پیشینه عمیق این هنر در استان و یکی از قطب های هنر نمایشی کشور با معرفی هنرمندان به نام در این عرصه است.

 

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در آستانه سالگرد ارتحال هنرمند فقید «مجید واحدی زاده» قرار گرفته ایم ایشان از هنرمندانی بودند که هنر تئاتر اردبیل را جهانی کرد و هنرهای نمایشی استان را در کشورهای اروپایی به نمایش گذاشت.

 

این مقام مسئول یادآور شد: هنر جامعه نشان از پیشینه آن کشور در فرهنگ، تمدن و مدنیت دارد و امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره های بتوانیم در راستای ارتقای جایگاه هنر نمایشی استان گام برداریم.

 

نوریان اذعان داشت: حضور فعال هنرمندان هنرهای نمایشی استان در اجراهای عمومی نشان از نقاط تئاتر در استان دارد و به طبع آن در شهرستان ها نیز فعالیت های شاخص و بزرگی را در عرصه هنرهای نمایشی شاهد هستیم.

 

وی اضافه کرد: اهتمام انجمن هنرهای نمایشی استان نیز به احیای جشنواره های فراموش شده ای همچون جشنواره منطقه ای مشگین شهر و شادمانه که به ارائه آثاری در حوزه طنز دارد تا بتواند در عرصه هنرمند پروری گام های مهمی بردارد.

 

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: در عرصه هنرهای نمایشی به همه شهرستان ها نگاه ویژه ای می شود و امیدواریم با برگزاری جشنواره های منطقه ای بتوانیم جایگاه تئاتر استان را بیش از پیش ارتقا دهیم.

 

کد خبر 1119480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha