استقبال بسیج رسانه از برگزاری نشست‌های رسانه‌ای با دانشجویان خارجی

پارسا تقویت خبرگزاری‌های رسمی فعال در استان گیلان را هدفی که توسط بسیج رسانه دنبال می‌شود ذکر کرد و گفت: از برگزاری نشست‌های رسانه‌ای با دانشجویان خارجی استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی پارسا» امروز (سه‌شنبه دوم آذر) در مراسم انعقاد تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و سازمان بسیج رسانه استان گیلان ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: از توجه و رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به مقوله رسانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

رئیس بسیج رسانه استان گیلان افزایش ارتباطات و تعاملات بسیج رسانه و دانشگاه آزاد اسلامی را به فال نیک گرفت و ادامه داد: خوشبختانه نگاه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی نگاهی رسانه‌ای است و این امر می‌تواند آثار و تبعات خوبی را برای هر دو مجموعه به همراه داشته باشد.

 

پارسا یکی از مشکلاتی که در بین بخشی از مدیران استان گیلان وجود دارد را عدم شناخت و درک آن‌ها از رسانه اعلام کرد و یادآور شد: نتیجه و خروجی چنین امری این می‌شود که مردم به رسانه‌های غیر ایرانی و معارض و معاند گرایش پیدا کنند از طرفی این رسانه‌ها هم از هر روزنه‌ای استفاده می‌کنند تا به هدف خود برسند.

 

وی با بیان اینکه ما در انتقال آموزه‌های جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها دچار مشکل هستیم عنوان کرد: وقتی چهار رسانه مؤثر جهانی مانند رویترز و یونایتدپرس را نگاه کنیم می بینیم که حدود 60 تا 70 درصد اخبار دنیا به دست آن‌هاست و متاسفانه بخش قابل توجهی از این رسانه‌ها هم توسط صهیونیست‌ها مدیریت می‌شود.

 

رئیس بسیج رسانه استان گیلان وضعیت آفندی جمهوری اسلامی ایران در حوزه رسانه را با توجه به حجم عظیمی از تحرکات مخرب دشمن بسیار محدود و ضعیف دانست و اظهار داشت: در حال حاضر حدود 30 خبرگزاری در کشور وجود دارد که تعدادی از آن‌ها در سطح استان گیلان فعالیت می‌کنند.

 

پارسا احیاء و تقویت خبرگزاری‌های رسمی استان گیلان را امری لازم و ضروری دانست و گفت: خبرگزاری‌های فعال در استان گیلان ابتدا در حوزه تخصصی خود ورود کرده‌اند اما بعدها متوجه شدند باید حوزه فعالیت خود را گسترش دهند و این اتفاق هم افتاد.

 

وی ضمن استقبال از پیشنهاد برگزاری نشست‌های رسانه‌ای با دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: بسیج رسانه استان گیلان از تحقق این امر استقبال می‌کند و امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت این افراد در ترویج ارزش‌های انقلاب و جمهوری اسلامی قدم‌های مثبتی برداریم.

 

رئیس بسیج رسانه استان گیلان افزایش سواد رسانه‌ای را جزو رویکردها و از اولویت‌های راهبردی این مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: بسیج رسانه استان گیلان در این حوزه هم آمادگی کامل دارد تا با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری و تعامل مؤثری داشته باشد.

 

پارسا با بیان اینکه حال رسانه‌های استان گیلان به دلایل مختلفی از جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خوب نیست خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی چهره‌ها در حوزه رسانه وجود دارند که اخلاق رسانه‌ای را رعایت نمی‌کنند و همین امر هم موجب شده یکسری مشکلات و مباحث پیرامون آن‌ها و رسانه‌های تحت مدیریتشان به وجود آید.


 

کد خبر 1119482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha