در خدمت علم بودن منجر به ایجاد جامعه‌ای سالم و به دور از آسیب خواهد بود

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم و به دور از هرنوع آسیبی داشته باشیم باید در خدمت علم و تابع آن باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبدالسلام کریمی مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در آیین بزرگداشت کتابداران و مروجان و فعالان کتابخوانی کردستان با اشاره به اینکه بین کسانی که می‌دانند و کسانی که نمی‌دانند فرق بسیار است، اظهار کرد:  علما، دانشمندان و اهل علم بیشتر می‌توانند خوف خداوند را در دل داشته باشند بنابراین علم و‌دانش تاثیر بسزایی در زندگی افراد دارد.

 

 

وی افزود: محققان، اهل کتاب و علم باید رهبران جامعه باشند و هیچگاه نباید علما تابع شخص باشد بلکه همه ما باید تابع علم، دانش و آگاهی باشیم.

 

 

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم و به دور از هرنوع آسیبی داشته باشیم باید در خدمت علم و تابع آن باشیم.

 

 

کریمی افزود: علم و دانش تا اندازه‌ای مهم است که حتی دین ما با علم آغاز شده و قطعا ما نمی‌توانیم همه علم‌ها را فرا بگیریم اما باید برای افزایش دانش و آگاهی خود از بزرگان، علما و تجربه‌های دیگران نیز درس بگیریم و به نوعی از تجربه بزرگان، درس کسب کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه هر کس  در کسب افزایش علم و دانش باشد، به حسب علم و دانشی که دارد به همان اندازه وارث انبیا خواهد بود، گفت: باید با قلم فکر و اندیشه سایر مردم را از دریای جهل و نادانی دور کرد.

 

 

کریمی یادآور شد: در حال حاضر کتاب در حال مظلوم شدن است در حالیکه اخوت، روشنگری و اقتدار ما به کتاب و مطالعه است و اگر غیر از این باشد نشان می‌دهد که کتاب و علم حاکم نیست.

 

 

وی همچنین با تاکید بر حمایت از نویسندگان و مولفان بومی و ترویج فرهنگ مطالعه گفت: همه باید تلاش کنیم سرانه مطالعه را افزایش دهیم و زمینه‌ای را فراهم کنیم که اگر کسی نمی‌تواند به کتابخانه و سایر مکان‌های فرهنگی برود، کتابخانه را داخل به داخل منزل وی ببریم.

کد خبر 1119543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha