۶۰ درصد جمعیت کارون واکسینه شدند

خلیف پور با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در کارون تا اندازه ای نسبت به سایر نقاط استان پایین تر است گفت: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون کرونا در کارون به ۶۰ درصد رسیده که باید براب مهار کرونا ۸۰ درصد جمعیت هدف دو نوبت واکسن را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «یوسف خلیف پور» امروز (سه شنبه ۲ آذر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی یکی دو هفته گذشته وضعیت کرونا در از نظر میزان مبتلایان و موارد بسیاری و مرگ و میر به شدت کاهشی بوده است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون افزود: طی چند هفته اخیر هیچ مرگ ناشی از کرونا نداشتیم و تعداد مبتلایان کرونایی‌ ما در کارون به روزانه یک یا ۲ بیمار رسیده بود و در بعضی روزها اصلا مبتلا به کرونایی‌ نداشتیم.

 

وی اضافه کرد: تعداد بستری های ما هم به صفر رسیده و طی چند روز گذشته اصلا بستری نداشتیم و این نشان می دهد که بعد از پیک پنجم کرونا، افت محسوسی در تعداد بستری بقیه موارد مرتبط با کرونا بوده مضاعف بر اینکه شروع واکسیناسیون کمک کرد تا اندازه زیادی این موضوع مهار شود.

 

خلیف پور با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در کارون و شادگان تا اندازه ای نسبت به سایر نقاط استان پایین تر است تصریح کرد: این مسئله علت های مختلفی دارد که از جمله آن می توان به مجاورت و بافت فرهنگی منطقه اشاره کرد همچنین ارتباطات و اعتقادات و شایعاتی وجود دارد باعث شده آمار واکسیناسیون تا حدی پایین باشد.

 

وی ابراز کرد: گه‌گاه مشاهده شده که شایعات توسط افرادی پخش شده که مقبولیت دارند اما ما سعی کردیم بیشتر با کار فرهنگی با این موضوع مقابله کنیم و به مرور زمان وقتی مردم متوجه تأثیر واکسیناسیون کرونا شدند، استقبال بیشتر شده است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان کارون اذعان کرد: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون کرونا در کارون به ۶۰ درصد رسیده که با توجه به متوسط پوشش واکسیناسیون استان، ما پایین تر هستیم اما سرعت واکسیناسیون طی یکی دو ماه گذشته بالاتر رفته و اگر با همین سرعت پیش برود طی روزها و هفته های آتی پوشش مناسبی پیدا می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه ۶۹ هزار و ۵۸۹ نفر واکسن کرونا نوبت اول و بیش از ۳۴ هزار نفر هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند ادامه داد: جمعیت کارون ۱۸۶ هزار نفر است که از این تعداد ۱۱۵ هزار نفر افراد ۱۸ سال به بالا و ۱۹ هزار دانش آموز بین ۱۲ تا ۱۸ سال سن دارند؛ جمعیت هدف واکسیناسیون کرونا در کارون عددی بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار نفر است.

 

خلیف پور با بیان اینکه از لحاظ تنوع واکسن، تمام واکسن ها در کارون موجود است اما ابتدا تا اندازه ای محدودیت داشتیم که به مرور زمان این محدودیت برطرف شد عنوان کرد: واکسن سینوفارم به خاطر عوارض تزریق کم در کارون بیشتر و بهتر مورد استقبال مردم قرار گرفت.

 

وی تاکید کرد: مهم این بود که هر واکسنی که زده می شد چه وطنی و چه غیروطنی از ابتلا و بستری در آی سی یو تا بیش از ۹۵ درصد جلوگیری می کرد و کسانی که در پیک پنجم وارد ای سی یو می شدند اکثرا یا واکسن نزده بودند یا دوره واکسیناسیون آنها کامل نشده بود.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان کارون بیان کرد: وضعیت کرونا در بسیاری از شهرها قرمز شده و میزان ابتلا به کرونا بالا رفته که نشان دهنده ورود به پیک ششم است ولی خوشبختانه سیر کرونا در شهرستان کارون صعودی نیست و این بیانگر تأثیر بالای واکسیناسیون کرونا است، به ویژه در خوزستان که ما همیشه سردمدار پیک کرونا بودیم. اما با این که پیک ششم شروع شده می بینیم که هیچ شهرستانی را نداریم که بخش های کرونا آن به شدت فعال شده باشد که امیدوارم این روند ادامه یابد.

 

وی با اشاره به اینکه تا بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف دو نوبت واکسن کرونا را دریافت نکنند نمی توانیم جشن مهر کرونا را بگیریم و هنوز با این پوشش فاصله داریم یاد آور شد: نه تنها در شهرستان کارون بلکه در تمام خوزستان تا مردم هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کنند زمان زیادی طول می کشد.

 

کد خبر 1119585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha