آمارها از روند اعتیاد در استان قزوین نگران کننده است

اعلایی گفت: آمارهای اعتیاد در سطح استان و گروه های سنی پایین جامعه بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «محمد مهدی اعلایی» در شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: آمارهای اعتیاد  در سطح استان و گروه های سنی پایین جامعه بسیار نگران کننده است و شیوع مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و دانش آموزان روند افزایشی داشته که حاکی از ان است در بحث مواد مخدر و مبارزه با آن کوتاهی کرده ایم.

 

استاندار قزوین ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی و بهره گیری از همه ظرفیت ‌ها است و باید در این مقوله بسیار جدی ورود کنیم و تا زمانی که در حوزه عملی روند کاهشی نداشته باشیم ضعیف  عمل کرده ایم.

 

وی افزود: اثرات اجتماعی اعتیاد بسیار زیاد بوده و در این بین گروه های سنی دانش آموزان در معرض خطر هستند که در این خصوص خانواده ها باید آگاهی خود را بالاتر برده و حساس شوند.

 

اعلایی تاکید کرد: برای اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر آموزش، آگاه ‌سازی و حساس ‌سازی جامعه همراه با شیوه‌ های مختلف رسانه‌ ای و فرهنگی اهمیت زیادی دارد.

 

وی یادآور شد: باید در حوزه اعتیاد استان که روند افزایشی به نسبت کشور داشته بسیار سریع ورود جدی کرد و در اولین اقدام با معتادان متجاهر که بیشتر سرقت های خرد توسط آنان صورت بگیرد برخورد کرده و جمع آوری شوند.

کد خبر 1119614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha