حدود ۲۲ درصد کاهش مصرف گاز طبیعی برای صنایع فولاد پیش بینی شده است

صباغ با بیان اینکه حدود ۲۲ درصد کاهش مصرف گاز طبیعی برای صنایع فولاد پیش بینی شده است، گفت: اگر این ۲۲ درصد را بتوانیم بر روی واحدهای احیاء توزیع کنیم می توانیم به نحوی افت تولید را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو شب گذشته (سه شنبه 2 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه گاز طبیعی در فولاد، در بیشتر موارد به عنوان خوراک وارد فرآیند احیای مستقیم و تولید شمش می شود، گفت: به میزانی که از گاز طبیعی کاسته می شود احتمالاً شاهد افت تولید خواهیم بود.

 

صباغ با بیان اینکه بر اساس برنامه هایی که به ما داده شده است در گام نخست، حدود 22 درصد کاهش مصرف گاز طبیعی برای صنایع فولاد پیش بینی شده است، گفت: اگر این 22 درصد را بتوانیم بر روی واحدهای احیاء توزیع کنیم می توانیم به نحوی افت تولید را مدیریت کنیم اما در مرحله دوم که 43 درصد و در مرحله سوم 65 درصد از عرضه گاز به صنعت فولاد، کم می شود آسیب پذیر خواهیم بود.

 

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با بیان اینکه اکثر واحدهای احیای مستقیم در جنوب کشور از جمله در خوزستان، ناحیه هرمزگان و بندرعباس هستند، گفت: اینها از کاهش عرضه گاز، نسبت به واحدهای شمال کشور, آسیب کمتری می بینند.

کد خبر 1119627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha