۹۵ درصد از تولید برق در نیروگاه های حرارتی انجام می شود

رجبی مشهدی با بیان اینکه ۹۵ درصد از تولید برق در نیروگاه های حرارتی انجام می شود، گفت: سوخت اصلی نیروگاه های حرارتی، گاز است و اگر سوخت گاز, کافی نباشد از سوخت دوم مانند گازوئیل یا نفت کوره استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق شب گذشته (سه شنبه 2 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: اکنون 95 درصد از تولید برق در نیروگاه های حرارتی انجام می شود و بقیه در دیگر نیروگاه ها از جمله نیروگاه های برق آبی است، گفت: سوخت اصلی نیروگاه های حرارتی، گاز است و اگر سوخت گاز کافی نباشد از سوخت دوم مانند گازوئیل یا نفت کوره (مازوت) استفاده می کنیم.

 

وی با بیان اینکه 54 درصد از مخازن نیروگاه های نفت و گازسوز یا گازوئیل سوز کشورمان تکمیل شده و حدود 70 درصد مخازن سوخت مازوت، پر شده است، اضافه کرد: شرکت ملی پخش, تلاش زیادی را انجام می دهد تا روزانه حداقل به میزان 40 میلیون لیتر سوخت نفت گاز را برای ما تأمین کند.

 

رجبی مشهدی با بیان اینکه اگر افزایش مصرف گاز در بخش های خانگی و تجاری، ادامه یابد ممکن است محدودیت های تأمین گاز نیروگاه ها تشدید شود، گفت: در نتیجه برداشت از مخازن بیشتر می شود و شرایط را سخت می کند.

کد خبر 1119633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha