همه کارخانه های سیمان فعال هستند/ استفاده از مازوت در برخی کارخانه ها به علت قطعی گاز

عسگری با بیان اینکه همه کارخانه های سیمان فعال هستند و قطعی تولید نداریم، گفت: از پانزدهم آبان، تعدادی از کارخانجات سیمان، محدودیت بسیار شدیدی برای دریافت سهمیه گاز داشتند البته صنعت سیمان تدابیری برای استفاده از سوخت های جایگزین داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حامد عسگری، رئیس انجمن صنعت سیمان شب گشته (سه شنبه 2 آذر) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه همه کارخانه های سیمان فعال هستند و قطعی تولید نداریم، گفت: از پانزدهم آبان، تعدادی از کارخانجات سیمان، محدودیت بسیار شدیدی برای دریافت سهمیه گاز داشتند البته صنعت سیمان تدابیری برای استفاده از سوخت های جایگزین داشت اما مخازن ذخیره صنایع سیمان برای استفاده از مازوت، معمولاً بیشتر از 15 روز نیست و سهمیه برخی از کارخانه ها به انتها رسیده است.

 

وی با بیان اینکه احتمال اینکه در آینده نزدیک دچار توقف تولید شویم زیاد است و احتمالاً از چند روز آینده این توقف تولید در برخی از کارخانه ها اتفاق بیفتد، گفت: اکنون در 17 کارخانه از 77 کارخانه، قطعی گاز داریم یا سهمیه را به شدت کاهش دادند.

 

عسگری با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی، مشکل حمل و نقل مازوت را داریم و ناوگان حمل و نقل، پاسخگوی نیاز کارخانه ها نیست، اضافه کرد: زمانی که تولید سیمان به علت قطع گاز، کاهش یابد قیمت آن افزایش می یابد.

 

رئیس انجمن صنعت سیمان با اشاره به اینکه در تابستان برق کارخانه ها قطع شد و تحت فشار قرار گرفتند و اکنون به علت تامین نکردن سوخت نیروگاه ها، اخطار قطعی برق را نیز داده اند، افزود: با وزارت نفت جلسات خوبی داشتیم.       

 

وی با بیان اینکه گاز مصرفی برخی از کارخانه ها قطع شده است و از سوخت های جایگزین استفاده می کنند، گفت: البته ممکن است ذخایر این سوخت های جایگزین به پایان برسد.

کد خبر 1119639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha