لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای تبيين و تشريح ابعاد حماسه مردم اندیمشک در چهارم آذر

ذوالفقاری گفت: برای تبيين و تشريح ابعاد حماسه مردم اندیمشک در چهارم آذر سال ۱۳۶۵ بايد از ظرفيت رسانه‌ها استفاده شود چرا که هنوز نسل جديد با عمق و عظمت اين حماسه به‌خوبی آشنا نشده و آن‌گونه که باید، کار فرهنگی، محتوایی و تبلیغاتی صورت نگرفته‌ است.

«محمدحمید ذوالفقاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به نقش شهرستان اندیمشک در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: با توجه به نزدیکی اندیمشک به منطقه عملیاتی و خط مقدم، به نحوی تمام مردم این شهر رزمنده محسوب می‌شدند.

 

مسئول بسیج رسانه اندیمشک با بیان اینکه مردم این شهر در دوران دفاع مقدس، پشتیبانی‌هایی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به جبهه‌ها انجام می‌دادند افزود: اعزام نیرو به جبهه‌ها و حضور رزمندگان در گردان‌های خط شکن، از جمله نقش و اثر مردم ولایی اندیمشک در جنگ تحمیلی بوده است.

 

وی با اشاره‌ به اینکه راه‌آهن اندیمشک نقش بسیار مهمی در پشتیبانی، از جمله انتقال نیرو و مهمات به خط مقدم را داشت و همچنین پادگان دوکوهه به‌دلیل مرکزیت نیرویی و بحث مهمات، از اهداف رژیم بعث عراق برای مورد هدف قرار گرفتن بود اذعان کرد: بمباران وحشیانه جنگنده‌های رژیم بعث عراق در این روز، به دلیل پشتیبانی مردم از جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس بود.

 

ذوالفقاری با بیان اینکه خطوط مواصلاتی، تمرکز نیروهای جبهه در اندیمشک و وجود خطوط مهم ریلی راه‌آهن موجب حملات وحشیانه دشمن به این شهر شد تصریح کرد: اندیمشک در روز ۴ آذر ۱۳۶۵ به یک‌باره در دود و خون فرو رفت اما این حمله وحشیانه نه تنها روحیه شهادت‌طلبی مردم این شهر را تضعیف نکرد بلکه آنها مقاوم‌تر از قبل به پشتیبانی از جبهه‌ها ادامه دادند.

 

وی با اشاره به واقعه چهارم آذر ۱۳۶۵ عنوان کرد: در این روز، در اوج ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل دشمن متجاوز، اندیمشک به مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه توسط ۵۴ فروند هواپیمای رژیم بعث عراق مورد هجوم دردمنشانه قرار گرفت و در این حمله وحشیانه حدود ۳۰۰ نفر در اندیمشک شهید و ۷۰۰ نفر دیگر مصدوم شدند که به گفته شاهدان عینی، در این حمله، مردم با صحنه‌های دلخراشی روبرو شده و بدن‌های تکه تکه مجروحان و شهدا را از لابه‌لای شاخه درختان جمع‌آوری کرده‌اند.

 

مسئول بسیج رسانه اندیمشک بیان کرد: برای تبيين و تشريح ابعاد حماسه مردم اندیمشک در چهارم آذر سال ۱۳۶۵ بايد از ظرفيت رسانه‌ها استفاده شود چرا که هنوز نسل جديد با عمق و عظمت اين حماسه به‌خوبی آشنا نشده و آن‌گونه که باید، کار فرهنگی، محتوایی و تبلیغاتی صورت نگرفته‌ است.

 

وی خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران موظف هستند که این حادثه و حماسه را به بهترین شکل ممکن و با زبان رسانه و هنر برای نسل جدید معرفی و تبیین کنند.

 

کد خبر 1119653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha