مشکلات کشور با جهاد علمی قابل حل است/ ارتباط دانشگاه با مردم بیشتر شود

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: انتظار می رود که در شرایط فعلی با حساسیت ها و مشکلاتی که وجود دارد، دانشگاه بیش از گذشته پویاتر شده و مسائل و مشکلات مردمی را با علم و دانش حل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، صبح امروز(۳ آذر) در دیدار با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با گرامیداشت هفته بسیج و برگزاری کنگره ملی ۳ هزار شهید استان، اظهار کرد: دانشگاه ها نقش مهمی در توسعه و پیشرفت هر کشور و منطقه دارند و البته باید نگاه علمی، با نگاه خدمت به مردم و در راستای توسعه تقویت شود.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه شهدای ما در طول دفاع مقدس و صحنه های مختلف انقلاب، از هستی و  ارزشمند ترین داشته خود گذشتند و جان خود را در راه خدا فدای خدمت به مردم کردند، تصریح کرد: شهدای ما به مرحله ای رسیدند که  برای خدا و خدمت خلق خدا حاضر شدند جان خود را فدا کنند و بسیاری از شهدای ما با تاسی از نهضت عاشورا، امروز شهدای گمنام هستند که اثری از جسم فیزیکی آنها هنوز پیدا نشده است.

 

وی بیان کرد:  انسان معمولا منیت دارد و می خواهد مطرح شود و گاهی کار دیگر را هم به خود نسبت می دهد، اگر انسان واقعا در مسیر خدمت به جایی برسد که باورمان بشود  که وجود انسان متعلق به خداوند است و  همه امور ما برای خداوند متعال باشد، هم نگاه ها و هم چشم اندازها تغییر پیدا می کند و راهبردهای ما تغییر می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور نیاز به جهاد علمی دارد و این امر، یک مساله اساسی استف گفت: مسائلی که در کشور وجود دارد، با علم و دانش قابل حل خواهند بود و از سوی دیگر، هر مساله که حل شود به همان اندازه نیز در کشور امیدآفرین خواهد بود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه  انتظار می رود که  فاصله جامعه دانشگاهی ما با واقعیت های جامعه کاهش یابد، دانشگاه ها در زمینه های مختلف تاثیرگذار بوده  و این ارتباط برقرار شود، افزود: امید است که نگاه ما در دانشگاه بر این مبنا باشد، اگر کار برای رضای خداوند متعال باشد به طور قطع موفقیت حاصل می شود، سنت الهی این است که اگر برای خدا کار و تلاش شود، خداوند متعال مسیر را نشان می دهد.

 

وی تصریح کرد: فرهنگ بسیجی این است که از منیت و خودخواهی بیرون بیایم، شهدای ما با تلاش، جان و مال خود را با خدا معامله کردند، اگر تلاش با علم و خدمت خالصانه گره بخورد، سنت الهی این است که موفقیت هم به دنبال خواهد داشت، در دفاع مقدس بر اساس همین نگاه پیروز شدیم و الان هم، همین خواهد بود.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: در شرایط فعلی که شاید سخت تر از شرایط دوران دفاع مقدس هم باشد، گرفتن مسئولیت خیلی سخت است و اگر خدا هم کمک کند و بتوانیم در این مقطع که خدا توفیق داده است، مسئولیتی داشته باشیم و موفق باشیم، این تلاش های ما ماندگار  خواهد بود و در آینده منتهی به ظهور حضرت حجت(عج) خواهد شد.

 

وی افزود: قدم به قدم در  هر عرصه ای که تلاش کنیم، در واقع زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است، هر چه تلاش کنیم علمکرد خوبی داشته باشیم نمونه ای جزئی از حکومت ایده آل و جهانی حضرت ولی عصر(عج) را می توانیم به جهان نشان دهیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت:  انتظار می رود که در شرایط فعلی با حساسیت ها و مشکلاتی که وجود دارد، دانشگاه بیش از گذشته پویاتر شده و مسائل و مشکلات مردمی را با علم و دانش حل کنند، استان ایلام نیز با توجه به محرومیت هایی که دارد نیازمند توجه است و انتظار می رود که وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در استان حضور پیدا کنند.

 

 گفتنی است، « علی خطیبی»  معاون اداري، مالي و منابع وزارت علوم، تحقيات و فناوري برای مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه ایلام به استان ایلام سفر کرده است.

 

مراسم معارفه آقاي  «طاهر علي‌محمدي» سرپرست دانشگاه ايلام و تکريم آقاي  «محمد علي‌اکبري» رئيس پيشين دانشگاه امروز برگزار می شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1119680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha