بیش از ۲۰۰ تیم نظارتی بر سلامت دانش آموزان نظارت می کنند

کوشکی با بیان اینکه صیانت از سلامت دانش آموزان خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: تیم های نظارتی و ارزیاب دانشگاه بر روند حضور دانش آموزان در مدارس نظارت می کنند.

« مریم کوشکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به طرح بازگشایی تدریجی مدارس، اظهار داشت: تمهیدات بهداشتی لازم برای بازگشایی مدارس اندیشیده شده است.

 

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی و نظام تعلیم و تربیت است، افزود: در این راستا تیم های نظارتی بر روند حضور دانش آموزان در مدارس و رعایت دستورالعمل های بهداشتی نظارت می کنند.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: جهت صیانت از سلامت دانش آموزان بیش از ۲۰۰ تیم نظارتی به منظور نظارت بر اجرای دقیق مفاد دستورالعمل ۰۶ مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در مدارس با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان  حضور دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: تیم های ارزیاب مطابق دستورالعمل های بهداشتی و بازدیدهای میدانی تاکنون از بازگشایی ۵۷ مدرسه جلوگیری به عمل آمده است.

 

کوشکی ابراز کرد: از جمعیت ۳۴ هزار نفری فرهنگیان استان تعداد یک هزار و ۴۶۷ نفر تاکنون واکسن دریافت نکرده اند که برخی از آنان مشکل پزشکی داشته و تعدادی نیز در برنامه انجام واکسیناسیون قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه داشتن کارت واکسیناسیون از شاخص های مهم حضور در مدارس برای فرهنگیان و دانش آموزان بالای 12 سال است، افزود: از مسئولان آموزش و پرورش لرستان خواسته‌ایم معلمانی که تاکنون واکسینا سیون نشده اند برای حضور در کلاس درس یا بایستی هر ۲ دوز واکسن را دریافت کرده و یا هر ۷۲ ساعت جواب تست منفی پی سی آر را به مسئولین مربوطه ارائه نمایند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه  با اشاره خبر منشتره مبنی بر ابتلای ۱۵ درصد دانش‌آموزان به کوئید ۱۹ در یکی از مدارس استان، اظهار کرد: در جلسه روز یکشنبه شورای آموزش و پرورش لرستان، آماری از پایش و بررسی علائم بالینی دانش آموزان قبل از ورود به مدارس در یکم آذر ارائه شد که در این آمار اعلام شد، با پایش به عمل آمده در یکی از مدارس روستایی شهرستان الیگودرز تعداد ۱۵ نفر از دانش آموزان دارای علائم شبیه به بیماری کرونا بودند و به همین دلیل با همکاری آموزش و پرورش استان از بازگشایی این مدرسه جلوگیری به عمل آمد و در واقع خبر ابتلای این دانش آموزان در مدرسه صحت ندارد.

 

کد خبر 1119722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha