کشاورزان نسبت به شناسنامه‌دار کردن چاه‌های کشاورزی اقدام کنند

پورحضرت با اشاره به نزدیک شدن به سال زراعی گفت: کشاورزان نسبت به شناسنامه کردن چاه های کشاورزی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، «وحید پورحضرت» امروز(سه‌شنبه، 3آذر) در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه ماسال یکی از شهرستان هایی است که منابع آب مطمئنی برای مزارع در برخی از مناطق ندارند و تنها 15 درصد مزارع از آب مطمئن برخوردار هستند.

 

فرماندار ماسال افزود: 85 درصد مزارع ماسال سنتی آبخور که آب لازم خود را از آب بندان ها، ایستگاه های پمپاژ، سردهنه های سنتی که در مسیر رودخانه مرغک و خالکایی دریافت می کنند هستند.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته کشورمان از نظر اقلیمی درگیر خشکسالی بود که امید است امسال شرایط بهتری داشته باشیم گفت: دستگاه های اجرایی باید یک سری وظایفی را در راستای تامین آب کشاورزی انجام دهند.

 

پورحضرت با اشاره به اینکه در سالهای زراعی دغدغه ما همه ساله تکرار می شود تصریح کرد: صیانت از آب زراعی موجود یکی از دغدغه های آب منطقه ای است.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه کشاورزان نسبت به شناسنامه کردن چاه های کشاورزی اقدام کنند خاطرنشان کرد: سد لاستیکی ماسال به دلیل مشکلات موجود حدود یک سال تعطیل بود اما بعد از یک سال دوباره این پروژه با تخصیص اعتبار فعال شد و پیشرفت خوبی دارد.

 

وی اظهار کرد: به شرط تامین اعتبار طبق قول مدیر آب منطقه ای تا پایان سال پروژه سد لاستیکی به بهره برداری می رسد.

 

پورحضرت با اشاره به اینکه آب بندان ها در زمینه تامین آب زراعی کمک بسیاری می کند افزود: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حتما نسبت به لایروبی آب بندان ها اقدام کند.

 

فرماندار ماسال گفت: تجهیز و راه اندازی ایستگاه های پمپاژ و چاه هایی که نیاز به تجهیز دارند حتما اقدامات لازم تا سه ماه آینده انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه توزیع عادلانه منابع آبی یکی از دغدغه های اصلی است تصریح کرد: بحث نیروی انسانی که وجاهت عمومی داشته باشد از اهمیت زیادی برخوردار است.

کد خبر 1119769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha