شخصیت میرزا کوچک در تاریخ  زنده و نهضتش پویا است

حسین‌پور با تاکید بر اینکه پس از گذشت یک قرن همچنان درباره قیام میرزاکوچک جنگلی صحبت می‌شود گفت: شخصیت میرزا کوچک در تاریخ همچنان زنده و نهضتش پویا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « محمد حسین‌پور» امروز (چهارشنبه، 3 آذر) در نشست مطبوعاتی ستاد پاسداشت‌های مردمی یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی اظهار داشت: باید شهید میرزا کوچک جنگلی را درست به جوانان و نسل جدید معرفی کنیم زیرا در اینصورت است که راهش ادامه پیدا می‌کند.

 

دبیر ستاد پاسداشت‌های مردمی یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی با تاکید بر این نکته که میرزا کوچک جنگلی به هیچ قدرتی اعم از روس و حکومت رضاخانی متصل نبود، مردمی بودن را ویژگی شاخص قیام وی اعلام کرد و یادآور شد: میرزا کوچک تمام زرق و برق‌های دنیای مادی را به کناری زد و در راه آرمان و عقیده‌اش و مردم مبارزه کرده و نهایتا به شهادت رسید.

 

پدر شهید مدافع حرم مرتضی حسین‌پور شلمانی اهمیت و ضرورت تبلیغ و ترویج نهضت مقاومت در جامعه به ویژه با تحرکات مخربی که از سوی دشمن در دستور کار قرار گرفته است را لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: ابزارهای سیاسی، آموزش قرآن، کارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای بهترین امکاناتی هستند که می‌توانیم براید معرفی نهضت مقاومت در جامعه و نهادینه کردن این فرهنگ از آن استفاده به عمل آوریم.

 

حسین‌پور تربیت و پرورش خبرنگار برای تبلیغ جنبش و نهضت سیاسی میرزا کوچک را امری که باید در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گیرد، اعلام کرد و بیان داشت: میرزاکوچک یک طلبه مسلمان بود اما باید به این امر هم توجه داشته باشیم که اگر در مقطعی نهضت میرزا مسلحانه شد به این دلیل بود که اقتضائات آن دوران حکم می‌کرد.

 

دبیر افتخاری ستاد پاسداشت‌های مردمی یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: پس از گذشت یک قرن همچنان درباره قیام میرزاکوچک جنگلی صحبت می‌شود و این امر به معنای آن است که این شخصیت در تاریخ همچنان زنده و نهضتش پویا است.

 

وی در ادامه به مجاهدت‌های شهید حسین قمی اشاره داشت و با تاکید بر اینکه شهید مرتضی حسین پور همانند میرزا مقابل دشمنان ایستادگی کرد اظهار داشت: شهید مرتضی حسین پور شلمانی ملقب به حسین قمی در طول مدت مبارزات خود ۱۳۲ عملیات را در عراق فرماندهی کرد و نهضت اسلام و انقلاب را در دفاع از حرم آل‌الله ادامه داد.

 

پدر شهید مدافع حرم مرتضی حسین‌پور شلمانی از عملکرد صدا و سیما و برخی حرکاتش نظیر ترویج فرهنگ سلبریتی ها را مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: متاسفانه دولت‌های گذشته، حتی خوراک رزمنده ها را تامین نمی‌کردند و اگر رهبری دستور تامین نیازهای آنها را نمی‌دادند مدافعان و رزمندگان ما در سوریه گرسنه و بی پناه بودند.

 

حسین پور با بیان اینکه رسانه انقلابی باید با ادغام عصاره مقاومت و خواسته جوانان، نسل جدید را به سمت آرمان‌های مقاومت جذب کند خاطرنشان کرد: متاسفانه رسانه‌های ما در تبیین شخصیت سردار سلیمانی مسیر نادرستی را در پیش گرفتند در حالیکه باید رشادت‌ها و روحیه مبارزه گری سردار سلیمانی برای جامعه بیان می‌شد.

 

کد خبر 1119798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha