کمبود اعتبارات، بسیاری از مساجد را صرفاً عبادتگاه کرده است

حجت‌الاسلام ایلکا با بیان اینکه کمبود منابع مالی و گرفتاری کارگزاران مساجد به تامین اعتبارات، بسیاری از مساجد را به عبادتگاه صرف تبدیل کرده است، گفت: حاکمیت باید در کنار حفظ استقلال مساجد، از آنها حمایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین «روح الله ایلکا» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد باید محل عبادت، پایگاه خدمت، مجمع فرهنگی، مرکز سیاست و نهاد اجتماعی باشند، اظهار کرد: اکنون بسیاری از مساجد کشورمان بیشتر در حوزه عبادی و فرهنگی فعال هستند و تنها در برخی از مناسبت ها در حوزه سیاست فعالیت دارند.

 

تولیت و امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) افزود: خیلی نمی شود به وضعیت فعلی مساجد انتقاد کرد زیرا کمبود منابع مالی و گرفتار بودن کارگزاران مساجد به تامین اعتبارات امور جاری، بسیاری از این خانه های خدا را به عبادتگاه تبدیل کرده است.

 

وی گفت: ما در مسجد صاحب الزمان (عج) (واقع در تهران، خیابان وحدت اسلامی، نرسیده به خیابانه شوش) تلاش کردیم یک منبع مالی ثابت و مطمئن برای امور مالی تامین کنیم و پس از به ثبات رسیدن در این موضوع، توانستیم واحدهای جدیدی به این خانه خدا اضافه کنیم.

 

حجت الاسلام ایلکا در ادامه با بیان اینکه درمانگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، طی مدت ۹ ماه و به لطف خدا در فضای مسجد صاحب الزمان (عج) ساخته شد و اکنون در حال رایزنی برای تاسیس صندوق قرض الحسنه این مسجد هستیم، گفت: ما هم به مستقل ماندن مساجد و اتکا به کمک های مردمی باور داریم همچنان که توسعه و نوسازی و افزودن واحدهای جدید به مسجد صاحب الزمان (عج) با کمک های مردمی صورت گرفت و حتی یک ریال از هیچ دستگاهی کمک نگرفتیم.

 

وی تاکید کرد: کمک کردن حاکمیت به مساجد لازم و حتی ضروری است زیرا مسجدی ها در شکل گیری و استقرار و استمرار انقلاب اسلامی، مهم ترین نقش را ایفا کرده اند.

کد خبر 1119818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha