بندر آستارا در واکسیناسیون کرونا رتبه آخر را دارد

قاسم‌نژاد با بیان‌اینکه رتبه شهرستان آستارا در واکسیناسیون کرونا آخر است، گفت: تزریق واکسن به معنای درمان و از بین بردن بیماری نیست و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود،شاهد تغییر وضعیت خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «محمود قاسم‌نژاد» امروز(چهارشنبه، ۳ آذر) در جلسه ستاد کرونا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: گیلان جزء اولین استان‌هایی بود که بیماری کرونا در آن شیوع پیدا کرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان‌ اینکه این استان از زمان شیوع کرونا تا حال حاضر، بهترین شرایط را دارد، افزود: از لحاظ تعداد بیماران بستری و رنگ‌بندی کرونایی بهترین شرایط را داریم.

 

وی با اشاره به اینکه بین ۲۵۰ تا ۲۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و پنج شهرستان استان وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان وضعیت آبی دارد، تصریح‌ کرد: موفقیت‌ها اتفاقی نبوده است و این مدیون تلاش‌های کادر بهداشت و درمان و همکاری خوب سایر دستگاه‌ها، اصناف و همراهی مردم است.

 

قاسم‌نژاد با بیان‌اینکه بندر آستارا از لحاظ واکسیناسیون کرونا آخرین شهرستان استان است، گفت: تالش نیز یکی از شهرستان‌هایی است که از لحاظ واکسیناسیون کرونا در شرایط خوبی قرار ندارد.

 

جانشین ستاد کرونای گیلان افزود: آستارا یک شهرستان فرهنگی است و در شان این شهرستان نیست که میزان واکسیناسیون در آن کم باشد.

 

وی با اشاره به اینکه همه باید دست به دست هم دهند تا میزان واکسیناسیون کرونا در شهرستان آستارا افزایش یابد، اظهارکرد: تزریق واکسن به معنای درمان و از بین بردن بیماری نیست و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، شاهد تغییر وضعیت خواهیم بود.

 

قاسم‌نژاد با بیان‌ اینکه بیشترین کم‌کاری در تزریق واکسن کرونا را در شهرهای آستار و لوندویل شاهد هستیم، تصریح‌کرد: میزان واکسیناسیون کرونا در این شهرها از میانگین شهرستانی نیز پایین تر است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: استان گیلان در اجرای طرح واکسیناسیون کرونا رتبه اول کشور را دارد و میانگین شهرستان آستارا از میانگین استانی و کشوری پایین تر است.

 

وی به اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: شرایط این طرح باید برای مردم بیان شود.

 

قاسم‌نژاد بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در صنوف به ویژه نانوایی‌ها و مراسمات عروسی و مجالس ترحیم تاکید کرد و گفت: مبادی مرزی از لحاظ ورود مسافرین و رانندگان در بحث کرونا به شدت کنترل شود.

 

جانشین ستاد کرونایگیلان در ادامه از آموزش و پرورش خواست واکسیناسیون دانش‌آموزان و فرهنگیان باقی‌مانده را در اولویت قرار دهد.

 

وی تصریح‌کرد: بخشداران و شهرداران نیز مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسیناسیون ترغیب کنند.

 

قاسم‌نژاد با تاکید بر اینکه در بحث واکسیناسیون کرونا در مناطق روستایی فرماندهان پایگاه‌های بسیج، بهورزان، دهیاران و شوراها پای کار بیایند، خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی در راستای واکسیناسیون نیز به صورت خانه به خانه در حال انجام است.

 

 

کد خبر 1119822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha