احداث ۱۵۶۲ واحد مسکونی در استان ایلام آغاز شده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: احداث ۱۵۶۲ واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن تا کنون در استان ایلام آغاز شده است.

 «عبدالله بهادری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: تا کنون در استان ایلام 20490 مورد ثبت نام برای مسکن به ثبت رسیده است،از این تعداد 3886 مورد حائز شرایط اولیه و 3068 مورد نیز تأیید نهایی شده است که از اشخاص تأیید شده نیز 1772 نفر اقدام به واریز سهم آورده بالای ۴۰ میلیون تومانی نموده اند.

 

وی افزود: درحال حاضر  ۱۵۳۸۸۲ مترمربع( بیش از۱۵هکتار) زمین جهت احداث مسکن طرح اقدام ملی سطح استان واگذار شده ومراحل احداث 1562واحدمسکونی توسط کارگزاریها طبق تفاهمنامه های مختلف ازجمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( ره) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... اجرایی شدهاست

 

 بهادری خاطرنشان کرد: تا 15 آذر ماه سال جاری امکان ثبت نام در سامانهwww.saman.mrud.ir   برای شهرهای آبدانان، ارکواز ملکشاهی، دره شهر، دهلران و لومار باز است و متقاضیان می توانند ثبت نام خود را تکمیل کنند و ثبت نام برای مسکن سایر شهرهای استان نیز به زودی آغاز و اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: برای تامین مصالح جهش تولید مسکن، دولت مکلف شده از طریق بورس صرفاً برای سیمان و میلگرد عمل پیش خرید را انجام دهد.

 

وی  تصریح کرد: در بحث تامین خدمات نیز شهرداری‌ها مکلف شدند ۳۰ درصد هزینه پروانه را برای ساخت واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن تخفیف دهند.

 

بهادری  خاطرنشان کرد: وزارت نیرو و نفت نیز مکلف شدند، غیر از هزینه انشعاب، هیچ هزینه‌ای دیگر دریافت نکنند و در واقع هزینه‌های سرسام آور انتقال آب، برق و گاز به عهده دولت است.

کد خبر 1119825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha