رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف شده است

مرحبا با بیان‌اینکه متاسفانه شاهد ضعیف شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تجمعات، صنوف و به ویژه نانوایی‌ها مشهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«غلامرضا مرحبا» امروز(چهارشنبه، ۳ آذر) در جلسه ستاد کرونا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: نقشه پراکندگی کرونا در استان گیلان این را نشان می‌دهد که مبادی ورودی استان بیشتر از سایر مناطق با این بیماری درگیر هستند.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان‌اینکه متاسفانه شاهد ضعیف شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، افزود: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تجمعات، صنوف و به ویژه نانوایی‌ها مشهود است.

 

وی با اشاره به اینکه واکسن به تنهایی نمی‌تواند در کنترل و مدیریت بیماری به ما کمک کند و در پیک‌های بعدی ما را نجات دهد، تصریح‌کرد: پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان باید به طور جد رعایت شود.

 

مرحبا با بیان‌اینکه متاسفانه در واکسیناسیون کرونا شهرستان آستارا از نرم استانی پایین است، گفت: در اجرای واکسیناسیون کرونا از ظرفیت طرح شهید قاسم سلیمانی بهره گرفته شود.

 

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت بر نظارت جدی در مبادی مرزی از لحاظ کرونایی تاکید کرد و افزود: در ورودی کشور مسافرین ورودی به صورت جدی کنترل شوند تا از تبعات احتمالی پیشگیری شود.

 

*تزریق واکسن کرونا به بیش از ۱۲۳ هزار نفر در آستارا

«سید سعید میرقربانی» نیز در این جلسه،اظهارکرد: ۱۲۳ هزار و ۹۴۸ دز واکسن کرونا در آستارا تزریق شده است.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با بیان‌اینکه در نوبت اول ۶۹ هزار و ۹۸ نفر و در نوبت دوم ۵۳ هزار و ۹۴۷ نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، افزود: ۸۷/۲۵ درصد در نوبت اول و ۶۶/۹۶ درصد در نوبت دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ نفر در بیمارستان شهید بهشتی بندر آستارا بستری هستند، تصریح‌کرد: وضعیت آستارا از لحاظ کرونایی زرد است.

 

میرقربانی گفت: ۳۵ مرکز واکسیناسیون کرونا در بندر آستارا فعال است و روزانه بین ۱ تا ۲ هزار واکسن کرونا در این شهرستان تزریق می‌شود.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا به فعالیت ۲ مرکز خودریی واکسیناسیون کرونا در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۹۶ درصد فرهنگیان و ۹۸ درصد دانش‌آموزان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

 

وی با بیان‌اینکه در مدت یک‌ ماه آغاز به کار پایگاه مرزی مقررات بهداشتی بین‌المللی آستارا از حدود یک‌هزار و ۴۷۲  مسافر و حدود سه‌هزار و ۷۲۲ راننده تست گرفته شود، تصریح‌کرد: در بخش مسافری تست ۲۳ نفر و در بخش ترانزیت تست ۱۱ راننده مثبت بود.

 

میرقربانی در پایان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: مردم از عادی انگاری پرهیز کنند تا شاهد تغییر وضعیت کنونی نباشیم.

 

*خرید ۱۴۵ کپسول اکسیژن توسط خیران آستارایی

«بهزاد قنبری» نیز در این جلسه به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: با همکاری شبکه بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌های ذیربط در اجرای طرح مذکور موفقیت‌های خوبی حاصل شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا تصریح‌کرد: سال گذشته در اجرای طرح شهید سلیمانی ۴۵۰ بسیجی در قالب تیم‌های سه نفره تشکیل شد که به ارائه خدمات به مردم و پیشگیری و مقابله با کرونا پرداختند.

 

وی با بیان‌اینکه با کمک خیران ۱۴۵ دستگاه کپسول اکسیژن خریداری و به بیمارستان آستارا تحویل داده شد، گفت: ضدعفونی معابر، توزیع ماسک بین مردم و تهیه بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه و توزیع آن بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا بخشی از مهم‌ترین اقدامات بسیج و سپاه از زمان شیوع کرونا تاکنون بوده است.

 

قنبری خاطرنشان‌کرد: در عرض کمتر از یک و نیم ماه، به بیش از ۱۲ هزار نفر در درمانگاه سیدالشهدا(ع) و مراکز خودرویی واکسن کرونا تزریق شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1119828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha