پارک ترافیک کودک یکی از مصادیق مناسب‌سازی شهر برای کودکان است

عاشقان با بیان اینکه پارک ترافیک کودک یکی از مصادیق مناسب‌سازی شهر برای کودکان است، گفت: آموزش ایمنی ترافیک بدون شک یکی از موثرترین و کارآمدترین روش تغییر الگوی رفتاری کودکان و نوجوانان در برخورد با مسائل ترافیک شهر به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علی عاشقان» امروز(۳آذر)  در آئین افتتاح نخستین پارک ترافیک در بوستان ملل ساری، بیان کرد: رشد کودک در شهر وابسته به حضور آنها به بیرون از خانه به‌طور کلی فضاهای همگانی شهری است، نحوه ارتباط با کودکان با محیط و ارتقای گسترده توانایی او و لزوم توجه به نیازهایش در محیط شهر و مناسب‌سازی فضای شهری برای او  ضروری است.

 

 

عضور شورای شهر ساری افزود: در راستای تخصیص حق شهروندی به بچه‌ها و رسیدگی به نیازهای آن‌ها پروژه شهر دوستدار کودک برای اولین بار در ساری رقم خورد‌.

 

 

عاشقان یادآور شد: این پروژه به‌طور عمده ایجاد فرصتی برای کودکان در راستای شکل دادن و یا تغییر محیط پیرامونشان است، در کنار آن شهر دوستدار کودک در بستر محیط کاربری شهر از حیث بهداشت، امنیت محیطی، ایمنی و دسترسی متنوع شکل می گیرد.

 

 

وی با بیان اینکه پارک ترافیک کودک یکی از مصادیق مناسب‌سازی شهر برای کودکان است، تاکید کرد: آموزش ایمنی ترافیک بدون شک یکی از موثرترین و کارآمدترین روش تغییر الگوی رفتاری کودکان و نوجوانان در برخورد با مسائل ترافیک شهر به شمار می‌آید.

 

 

عاشقان گفت: آموزش ترافیک به‌عنوان رکن اساسی اصلاح فرهنگ ترافیک شهر نقش بارزی در تغییر نگرش و باورهای رفتاری تردد و استفاده از معابر را دارد، در این پارک کودکان در محیطی کاملا ایمن به بازی می‌پردازند و ضمن بازی با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا خواهند شد.

 

 

به گزارش شبستان؛ این پروژه عمرانی فرهنگی که در آستانه رویداد ۲۰۲۲ انجام شد نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی ترافیک شهر ساری دارد.

 

کد خبر 1119859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha