رسالت اهل قلم و هنرمندان در ترویج نهضت مقاومت میرزا کوچک جنگلی حساس است

شریفی با تاکید بر اینکه هنرمندان باید به نهضت مقاومت بپیوندند گفت: رسالت و وظیفه اهل قلم، اصحاب رسانه و هنرمندان در راستای ترویج نهضت مقاومت و تبیین شخصیت میرزا کوچک جنگلی بسیار حساس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رسول شریفی» امروز (چهارشنبه 3 آذر) در نشست مطبوعاتی ستاد پاسداشت‌های مردمی یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی اظهار داشت: نام میرزا کوچک جنگلی و قیامش برای همیشه در تاریخ، اذهان مردم و آزادیخواهان باقی می‌ماند.

 

این شاعر برجسته گیلانی میرزا کوچک جنگلی را یک چهره و اسطوره ملی خطاب کرد و در مورد اهمیت وجودی نهضت جنگل و استقلال طلبی مردم از اجنبی‌ها و مستکبران عالم عنوان کرد: میرزا کوچک جنگلی در واقع الهام بخش بسیاری از جنبش‌ها و نهضت‌ها بوده است و می‌توان ردپای تأثیر گذاری آن را در دوران مختلف دید.

 

شریفی این نکته را که باید آثار میرزا کوچک جنگلی تحت یک مجموعه چاپ شود و در اختیار مردم قرار گیرد متذکر شد و تصریح کرد: رسالت و وظیفه اهل قلم، اصحاب رسانه و هنرمندان در راستای ترویج نهضت مقاومت و تبیین شخصیت میرزا کوچک جنگلی بسیار حساس و تعیین کننده و مأموریتی مهم است.

 

وی اینکه هنرمندان باید به نهضت مقاومت بپیوندند و ایثار و فداکاری رزمندگان و قهرمانان را به تصویر بکشند را هم مورد اشاره و تاکید قرار داد و ابراز داشت: متاسفانه برخی در سال‌های اخیر درصدد مخدوش کردن چهره میرزا کوچک جنگلی هستند و باید به این امر توجه داشته باشیم که دشمن همواره در کمین است تا نقشه‌های خود را عملی سازد.

 

این شاعر برجسته گیلانی با بیان اینکه دشمن در طول تاریخ به تحریف چهره و شخصیت بزرگان پرداخته است اضافه کرد: نهضت مقاومت در برابر جبهه استکبار و تمامیت خواه تا زمان ریشه کن شدن ظلم پابرجا است و دشمن هم دقیقا از همین موضوع هراس دارد و به همین دلیل دست به اقدامات مخرب می‌زند.

 

شریفی اسناد نامه‌های زیادی را که از میرزا کوچک جنگلی به جای مانده است را مورد تاکید قرار داد و با اذعان به این نکته که این آثار ارزشمند برای ترویج نهضت مقاومت بین نسل‌های آینده باید به صورت یک مجموعه چاپ شود خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر و هدف مهم نیازمند حضور همه دست اندرکاران حوزه هنر، رسانه و سایر بخش‌های ذیربط هستیم.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پایان این مراسم، از پدر فرمانده نابغه جبهه مقاومت شهید مدافع حرم مرتضی حسین‌پور شلمانی تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 1120004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha