تدوین نظام عادلانه با  وجود نابسامانی های سیستم پرداخت قابل تحقق نیست

غفرانی با بیان اینکه تدوین نظام عادلانه پرداخت با وجود نابسامانی های سیستم پرداخت قابل تحقق نیست، گفت: نبود نهاد متمرکز و قدرتمند برای سازماندهی این مسأله و تعدد نظام‌های پرداخت موجب شده است اجرای نظام عادلانه پرداخت در مدت مشخص شده محقق نشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، فهیمه غفرانی، کارشناس نظام اداری و استخدامی شب گذشته (چهارشنبه 3 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه تدوین نظام عادلانه پرداخت با توجه به نابسامانی و بی انضباطی‌هایی که در سیستم پرداخت کشور وجود دارد در بازه زمانی تعریف شده قابل تحقق نیست، گفت: نبود نهاد متمرکز و قدرتمند برای سازماندهی این مسأله، تعدد نظام‌های استخدامی و تعدد نظام‌های پرداخت موجب شده است اجرای نظام عادلانه پرداخت در مدت مشخص شده محقق نشود.

 

غفرانی با بیان اینکه سازمان امور اداری و استخدامی به داده‌های کامل دستگاه‌ها در این زمینه و دستگاه‌های مشمول خود دسترسی ندارد، افزود: این سازمان آماری از تعداد نیرو‌های غیررسمی خود ندارد و سامانه‌های آن به درستی عمل نمی‌کنند.

 

کارشناس نظام اداری و استخدامی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ نوع قرارداد استخدامی در نظام اداری کشور وجود دارد، گفت: دلیل اصلی ناهماهنگی‌ها و بی عدالتی در پرداخت ها؛ این نوع نظام‌های استخدامی است.

 

غفرانی با اشاره به اینکه سازمان امور اداری و استخدامی کشور به مجلس شورای اسلامی تعهد داد در ۴۵ روز لایحه‌ای را برای ساماندهی استخدام کارکنان دولت ارائه دهد، اما این اتفاق نیفتاد، افزود: بیش از ۵۰ نوع نظام پرداخت نیز وجود دارد که بی عدالتی در پرداخت‌های بین دستگاه‌ها را در پی داشته است.

کد خبر 1120071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha