مهمترین مولفه در مکتب توحیدی بسیج تکلیف محوری است

حجت الاسلام ربانی نژاد در مراسم گرامیداشت هفته بسیج گفت: مهمترین مولفه در مکتب توحیدی بسیج تکلیف محوری و تکلیف مداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «احمد ربانی نژاد» امروز( پنجشنبه، 4 آذر) در مراسم گرامیداشت هفت بسیج در اداره کل اوقاف گیلان گفت: بسیج یک مکتب توحیدی است که اصول تشکیل آن برگرفته از خدا باوری و طاغوت ستیزی است.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه رشت اعلام کرد: امام خمینی(رحمه الله) مکتب بسیج را با مبنا و شاخص اصلی توحید شکل داد.

 

وی افزود: بسیج،  منسجم ترین سازمان جمهوری اسلامی در دنیاست و هر کسی که معتقد به توحید و مقاومت علیه استکبار باشد در زمره این نیروی مکتبی قرار می گیرد.

 

 ربانی نژاد خاطرنشان ساخت: بسیج به خاطر این در مقابل استکبار می استد چون فقط خدا را  می بیند و خداوند متعال را قادر و قدرت مطلق می داند.

وی گفت: مهمترین مولفه در مکتب توحیدی بسیج تکلیف محوری و تکلیف مداری است.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه رشت اضافه کرد: کسی متاثر از تعالیم مکتب توحیدی است برای خود در برابر جامعه و مردم، تکلیف و وظیفه قائل است.

 

 وی گفت: بسیج مجموعه ای است که بر مبنای تکلیف عمل می کند و تکلیف خود را از زور مداران نمی گیرد و بر مبنای تکلیف الهی عمل می کند.

 

ربانی نژاد تاکید کرد: هر کس اینگونه عمل کند بسیجی است.

 

وی با بیان اینکه عمل به تکلیف گاهی خود را در قالب دفاع نظامی بروز می کند، گفت: گاهی این تکلیف در قالب جهاد علمی و فتح قله های تکنولوژی، گاهی به صورت جهاد اعتقادی و در برهه ای از زمان  هم به صورت مبارزه در فضای مجاری بروز پیدا می کند.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه رشت ادامه داد: گاهی دشمن مرزهای امنیتی را با مخاطره روبرو می کند و بسیج وظیفه خود می داند با حضور در سوریه و لبنان و عراق به مقابله با جنگ نیابتی پرداخته و از مرزهای امنیتی جامعه اسلامی دفاع کند.

 

وی گفت: همین مسئله تکلیف محور در مکتب توحیدی باعث شد تا بسیج در مهار کرونا وارد عمل شود.

حجت الاسلام ربانی نژاد اظهار کرد: طبق آموزه های اسلامی هر کسی رفتار درست و سبک زندگی درست داشته باشد بسیجی است.

کد خبر 1120142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha