خدمت به نظام و انقلاب اسلامی از معروفات است

امام جمعه دهگلان گفت: خدمت به نظام و انقلاب اسلامی و خدمتگذاری به مردم در جامعه دینی و اسلامی جزو معروفات به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان در نشست هم‌اندیشی شوراهای مساجد و گروه‌های مطالبه‌گری امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دهگلان، اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین اسلام است و اگر امر به معروف در جامعه نهادینه نشود دعا و مناجات در آن جامعه جایگاهی ندارد و مورد استجابت حق تعالی قرار نمی‌گیرد.

 

و با اشاره به اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ضروریات دین مبین اسلام افزود: علما و روحانیون در راستای ترویج این فریضتین الهی وظیفه خطیری بعهده دارند.

 

امام جمعه دهگلان اعلام کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک حوزه تخصصی است و آمران به معروف باید به بهترین شیوه افراد جامعه را به معروفات دعوت کنند.

 

ماموستا محمدی تاکید کرد: این فریضه الهی باید با بهره‌گیری از آیات قرآنی، شناخت مسایل فرهنگی، روانشناسی، شناخت مخاطب و لحن و الفاظ مناسب انجام شود‌.

 

امام جمعه دهگلان همچنین خدمت به نظام و انقلاب اسلامی و خدمتگذاری به مردم را جزو معروفات دانست و بیان کرد: تضعیف نظام و ارزش‌های اسلامی مصداق بارز منکر و در راستای اشاعه منکرات است.

 

وی اظهار کرد: امر به معروف مسوولان جامعه، بزرگترین امر به معروف است و همه ما باید در مسیر گفتمان وحدت، همدلی و امنیت گام برداریم.

 

ماموستا محمدی تصریح کرد: امروز فساد، بی‌عدالتی و بی‌اخلاقی جامعه را تهدید می‌کند و اگر دستگاه قضا و نیروی انتظامی با عاملین ارتکاب گناه در جامعه قاطعانه برخورد نکنند این افراد در جامعه جرات بیشتری برای ارتکاب جرم پیدا می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: اجرای بخشی از فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عهده علما و روحانیون است و بخشی نیز حاکمیتی و بعهده قضات و نیروی انتظامی است که باید به آن بخوبی پرداخته شود.

کد خبر 1120149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha