سالیانه نیازمند احداث ۲ هزار کلاس درس در  سیستان و بلوچستان هستیم

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مدرسه سازی و دسترسی دانش آموزان به مدارس، سبب جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل شده است،گفت: سالیانه نیازمند احداث ۲ هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حسین مدرس خیابانی در جلسه بررسی آخرین وضعیت فضاهای آموزشی استان گفت: در سه موضوع توسعه فضاهای آموزشی، بهداشتی و آبرسانی، علاوه بر ورود خیرین گرانقدر، باید به صورت ویژه آنها را دنبال کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: افزایش نرخ رشد دانش آموزی در استان مایه مباهات و افتخار است، باید ظرفیت ها را درست کنیم. و بودجه سال آینده نیز که بر اساس توسعه متوازن استان ها است و ما هم در این راستا حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه شاخص سرانه فضاهای آموزشی استان با کشور فاصله دارد، ادامه داد: ما کمترین سرانه فضاهای آموزشی را داریم و انتظار داریم با همراهی تمام فرمانداران، دستگاه های اجرایی و همکاری خیرین میانگین فضاهای آموزشی استان را به میانگین کشوری برسانیم.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به پروژه های متعدد مدرسه سازی در سطح استان، اظهار داشت: اداره کل نوسازی مدارس پروژه های اولویت دار را اعلام کند تا در بر اساس نیازها در اولویت جهت تأمین اعتبار و اتمام پروژه قرار گیرد.

 وی همچنین بیان داشت: مدرسه سازی و دسترسی دانش آموزان به مدارس، سبب جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل شده است.

محمدرضا واعظ مهدوی رئیس انجمن هاسب (همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان) در این جلسه گفت: سرانه فضاهای آموزشی استان سیستان و بلوچستان 3.3 مترمربع است در حالی که این سرانه در بالاترین استان 8 مترمربع و بیشتر از آن است و سیستان و بلوچستان با میانگین کشور 2.5 مترمربع فاصله دارد.

وی افزود: در این استان دو میلیون مترمربع کمبود فضای آموزشی داریم که برای احداث آن اعتباری بالغ بر یکصد و چهل هزار میلیارد ریال نیاز است تا به میانگین کشوری برسیم.

رئیس انجمن هاسب ادامه داد: با احداث هزار کلاس در سال در سیستان و بلوچستان فقط توانسته اند از کاهش سرانه فضای آموزشی از میزان فعلی جلوگیری کنند.

واعظ مهدوی گفت: اگر بخواهیم در سال آینده این سرانه را حفظ کنیم باید دو هزار کلاس بسازیم.

مهندس سرحدی نیا مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز در این جلسه گفت: سرانه فضای آموزشی در استان، علی رغم تمام تلاش ها و فعالیت های گسترده، تا رسیدن به میانگین کشوری فاصله 2.5 متری دارد.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه اول سال جاری 570 کلاس ساخته شده را تحویل آموزش و پرورش داده ایم، گفت: پیش بینی امسال ما احداث 1100 کلاس با همراهی نهادهای انقلابی و خیرین است.

وی ادمه داد: سال گذشته طی جلسه ای که با دفتر آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم، پیشنهاد شد تخصیص اعتبارات ابلاغی به استان 10 درصد افزایش یابد و این 10درصد تخصیص، اعتبارات نوسازی مدارس استان را به ۱۰۰ درصد برساند و در حوزه تکمیل فضاهای آموزشی استان هزینه شود که استاندار محترم قول پیگیری موضوع را دادند.

کد خبر 1120165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha