تولید و تحویل ۱۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا تا نیمه اول سال آینده با همت واکسن رازی محقق می شود

ساداتی نژاد با اعلام این خبر که دولت آمادگی لازم را برای پشتیبانی از موسسه رازی در نظر دارد گفت: تولید و تحویل یکصد میلیون دز واکسن کرونا تا نیمه اول سال آینده بخشی از ظرفیت عظیم تولیدی موسسه رازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سید جواد ساداتی نژاد» طی نشستی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که پنجشنبه ۴ آذر در موسسه رازی برگزار شد گفت: موسسه رازی ظرفیت بی نظیری به منظور تولید واکسن دارد.

 

وزیر جهاد کشاورزی افزود: تولید و تحویل یکصد میلیون دز واکسن کرونا تا نیمه اول سال آینده بخشی از ظرفیت عظیم تولیدی موسسه رازی است.

 

به گفته وی، محصولات موسسه رازی در خارج از کشور مشتریانی دارد که عزم دولت بر تأمین نیاز داخلی و در آینده صادرات واکسن است.

 

وی با اشاره به اهمیت حجم تولید واکسن بیان کرد: امنیت غذایی و انسانی موسسه رازی همچنین بی رقیب بودن این موسسه در امر تولید واکسن کرونا بخشی از سرمایه علمی ایران اسلامی است.

 

وی ادامه داد: مجموعه پژوهشی رازی با همراهی دانشمندان و محققان بخش اساسی از نیاز کشور را تأمین کرده اند؛ موسسه رازی از حیث تکنیکی یک ره بالاتر از واکسن های دنیا است و در جریان ساخت واکسن نیز توانسته موفقیتی موثری را کسب کند.

 

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: دولت آمادگی لازم را برای پشتیبانی از موسسه رازی در نظر دارد به ویژه آنکه شتاب تولیدی هفت واکسن دیگر کرونا با محوریت این موسسه نیز مورد حمایت دولت است.

کد خبر 1120232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha