هنرمندان  و اهل قلم به نهضت مقاومت بپیوندند

هنرمندان و اهل قلم نیز یک وظیفه دارند و باید در همه ابعاد هنری هنرمندان به نهضت مقاومت بپیوندند و با به تصویر کشیدن رخداد‌های مقاومت و... به این جبهه کمک کنند

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رسول شریفی» امروز( پنج شنبه، 4 آذر) در رویداد یک روزه تولید محور" جنگل بارانی" ضمن شعرخوانی با اشاره به غریب بودن شهدا اظهار کرد: همواره در تاریخ این مظلومیت‌ها بوده، چنانکه ما برای میرزا کوچک عزیز هم این غربت را کاملا احساس می کنیم.

 

این شاعر گیلانی و مولف کتاب «خنده در خنده برف» با موضوع نهضت جنگل که شعر همه شاعران گیلانی را در این کتاب گردآوری کرد افزود: میرزا بیش از هفت سال مقاومت جنگل را هدایت کرد و در نهایت با خیانت‌هایی که از داخل سپاه میرزا از سوی افرادی مانند خالو قربان‌ها و دیگران به وجود آمد، خواستند نهضت را منحرف کنند که میرزا در مقابلشان ایستاد.

 

شریفی با بیان اینکه در نهایت آنها میرزا را تنها گذاشتند و آن شهادت در غربت در میان برف و بوران برای میرزا اتفاق افتاد، گفت: میرزا و حقیقت نمرده است و تا زمانی که حقیقت نمرده باشد میرزاها همچون حاج قاسم‌ها، حسین‌پورها و املاکی‌ها و... زنده‌اند. 

 

وی تصریح کرد: نهضت مقاومت یک تکلیف و وظیفه داشت و آن تکلیف تا زمانی که ظلم و جور هست ادامه دارد. 

 

شریفی بیان کرد: هنرمندان  و اهل قلم نیز یک وظیفه دارند و باید در همه ابعاد هنری هنرمندان به نهضت مقاومت بپیوندند و با به تصویر کشیدن رخداد‌های مقاومت و...  به این جبهه کمک کنند.

 

وی با اشاره به اتفاق‌های چند سال اخیر که عده‌ای در تلاشند چهره میرزا را مخدوش کرده و او را چپی و برگشته از دین قلمداد کنند، افزود: می‌بینیم که دشمن همیشه هست و اختصاص به دوران امام حسین(ع) هم ندارد و تا پایان جهان نیز به همین شکل خواهد بود.

 

شریفی در ادامه خواستار انتشار چاپ دوم کتاب «خنده در خنده برف» با موضوع میرزا کوچک جنگلی شد و بیان کرد: گرچه برای چاپ اول بعضی از دوستان و بزرگان همکاری نکردند ولی هستند شاعرانی که در مورد میرزا و نهضت جنگل سروده‌هایی دارند، پس هنور خیلی جا دارد و امیدوارم این مجموعه را به چاپ دوم هم برسانیم.

 

وی خاطرنشان کرد: میزرا متعلق به همه ملت ایران است و  این چهره ملی الهام‌بخش نهضت‌ها بوده و هنوز هم الهام می‌بخشد.

 

شریفی با اشاره به اینکه فضاهای بدی در خصوص میرزا به وجود آمده و می خواهند چهره میرزا را مخدوش کنند اظهار کرد: از میرزا کوچک نامه‌های زیادی موجود است که امیدواریم این اسناد به صورت کتاب چاب شود تا کسانی که اهل قلم هستند و می‌خواهند کتابی یا مقاله‌ای بنویسند بتوانند از این اسناد استفاده کنند.


«مازیار شاهین زیرک» نیز در این مراسم در خصوص برنامه‌های پاسداشت مردمی یکصدمین سالگرد شهادت میرزا در لنگرود گفت: پس از فراخوان این ستاد در لنگرود در دو بخش برادران و خواهران دسته‌بندی و ستادهای روحانیون، رسانه، جوانان، نوجوانان، نخبگان و فعالان فرهنگی روستا، اطلاع‌رسانی و فضای مجازی، تشکیل شد. 

 

وی گفت: ما سعی کردیم از پتانسیل مردم شهر لنگرود علی الخصوص روستای اقاسید حسین نالکیاشر استفاده کنیم و به نوعی برای یادواره‌های بعدی نیرو داشته باشیم که بتوانیم در آنجا فعالیت کنیم. 

 

زیرک اضافه کرد: این همایش در ساعت 2:30 فردا( 5آذر) مقارن با هفته بسیج برای اولین بار به صورت مردمی در روستای آقاسید حسین نالکیاشر لنگرود برگزار می‌شود که افتتاحیه همایش های مردمی نیز محسوب می.شود. 

 

وی، پخش نماهنگ و موشن‌گرافی که برای اولین بار تولید شده است، خوانش کلام میرزا با لباس و گریم توسط بازیگر لنگرودی، سخنرانی دکتر «کوشکی»، شعر خوانی توسط«عابدپور» شاعر لنگرودی و سخنرانی امام جمعه لاهیجان را از جمله برنامه های این مراسم برشمرد و گفت:  تمامی امکانات مراسم توسط گروه های مردمی فراهم شده است.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم با یک دسته‌گل از پدر شهید حسین‌پور توسط ستاد پاسداشت‌های مردمی تقدیر شد.

کد خبر 1120258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha