پای درد و دل رابطین فهمای زنجان/ سرانه کانون های مساجد جوابگوی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری نیست

در نشست رابطین فهمای استان زنجان با معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، رابطین فهمای زنجان، کمبود تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، اینترنت و پایین بودن سرانه کانون را از دغدغه کانون های مساجد استان زنجان عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری مسجد میرزااحمد زنجان در نشست رابطین فهما با مرتضی طاهریان، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه کانون های مساجد زیر مجموعه مسجد هستند، گفت: تمام فعالیت های کانون های مساجد با نماز شروع و یا به نماز منجر می شود.

 

علی محمودی با بیان اینکه ثبت فعالیت های کانون در سامانه فهما به دلیل عدم وجود امکانات سخت افزاری در برخی از این کانون ها مشکل است، گفت: ستاد می تواند برای حل مشکلات سخت افزاری کانون ها با یک بانک عامل تفاهم نامه امضاء کند و با واریز سرانه کانون ها به این بانک، بتواند کانون های مساجد را از تسهیلات لازم برای خرید این تجهیزات بهره مند کند.

 

معرفی بیشترکانون های مساجد در استان به مدیران برلی همراهی ارگان ها با کانون های مساجد و حمایت های فکری از سوی ستاد کانون های مساجد از دیگر مواردی بود که توسط این مدیرمسئول عنوان شد.

رابط فهمای شهرستان خدابنده نیز در سخنانی با اشاره به اینکه فعالیت های خودجوش بچه های مسجد شهرستان خدابنده در طرح همدلی و مواسات ستودنی است، گفت: هر ماه در قالب طرح همدلی و مواسات 60 مورد بسته غذایی با همراهی کانونی ها در بین نیازمندان توزیع می شود.

 

مظفری به همراهی بچه های مسجد برای ساخت منازل محرومین اشاره کرد و گفت: کانون های این شهرستان اشتیاق بالایی برای شرکت در برنامه های رواق کتاب دارند.

 

وی با بیان اینکه در ایام کرونا گروه های سرود کانونی این شهرستان در کنار منازل شهدا هنرنمایی کردند و از نظر اجتماعی استقبال شد، افزود: یکی از مشکلات کانون های این شهرستان نبود اینترنت در روستاهای دورافتاده است و همین ثبت اطلاعات کانون در سامانه را با مشکل مواجه می کند.

به گفته مظفری، صدای کتاب در رواق 12 گانه مورد استقبال کانون های مساجد این شهرستان است و اهالی روستاها نیز برای شرکت در مسابقات کتابخوانی استقبال می کنند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آل یاسین روستای پایین کوه زنجان نیز به فعالیت 10 ساله کانون در این روستا اشاره کرد و گفت:  این کانون در مناسبت های مختلف برنامه های متعددی را در سطح مسجد و با حضور اهالی روستا اجرا می کند.

 

سکینه محمدی بر ضرورت افزایش امتیاز کانون های روستای در سامانه فهما تاکید کرد و گفت: نبود امکانات و اینترنت از مشکلات کانون های روستایی است.

 

یکی از فعالان کانون فرهنگی و هنری مسجد قبا نیز در جلسه با اشاره به اینکه هنوز با گذشته چهل سال از انقلاب در شبکه سازی و جبهه فرهنگی لنگ می زنیم ، افزود: در کنار آن مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری پابرجاست.

 

جواد نادی با بیان اینکه بحث محتوایی در روستاها  باید متناسب با نیاز محله باشد، گفت: هسته مطالبه گری در بین بچه های این مسجد راه اندازی شد ولی به جهت به روزنبودن سیستم های سخت افزاری مسجد با مشکل مواجه شدیم و در صورت حل مشکلات سخت افزاری حرکت رو به رشد در کانون های مساجد شاهد خواهیم بود.

 

به گفته وی، پایین بودن سرانه کانون ها از دیگر مشکلات در بین کانون های مساجد است و از آنجا که در بحث فهما، کمیت کار بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، کیفیت پایین آمده است و تقاضا می شود امتیازات فهما به لحاظ منطقه ای در دستور کار قرار گیرد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای هسته ای مسجد امام حسین(ع) کوی فرهنگ زنجان نیز عدم دسترسی به اینترنت، پایین بودن سرانه کانون و مشکلات سخت افزاری را از مشکلات کانون های زیرمجموعه خود خواند.

 

دیگر رابطین فهمای استان زنجان که به دلیل بُعد مسافت امکان حضور در نشست معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور را نداشتند، از طریق فضای اسکای روم در جریان امور قرار گرفته و مشکلات خود را مطرح کردند.

کد خبر 1120269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha