همایش پیروان فاطمی و رهروان زینبی در منطقه آزاد اروند برگزار شد

همزمان با هفته بسیج و در راستای گرامیداشت نقش زنان در دفاع مقدس به همت ناحیه مقاومت بسیج شهدای اروند، همایش پیروان فاطمی و رهروان زینبی در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، همایش پیروان فاطمی و رهروان زینبی با محوریت تبیین الگوی سوم زن، نه شرقی، نه غربی، عصر امروز (پنجشنبه ۴ آذر) طی آئینی با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، رئیس جامعه بسیج زنان سپاه حضرت ولی عصر (عج)، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهدای اروند، فرمانده سپاه آبادان، بانوان شاخص تراز انقلابی استانی و منطقه ای و دیگر مسئولین در سالن همایش های منطقه آزاد اروند برگزار شد.

 

در بخش از این آئین که به همت بسیج خواهران شهدای اروند و حوزه بسیج حضرت فاطمه سپاه آبادان برگزار شد، بانوی رزمنده کبری نریمانی از خاطرات حضور در دوران مقدس گفت.

 

همچنین در ادامه نیز از ۶ زن فعال و موفق در حوزه های اجتماعی، پزشکی، فرهنگی و ... تقدیر به عمل آمد.

 

زنان و دختران دست به قلم شوند تا روایت جانفشانی های زنان در دوران مقدس فراموش نشود

«سردار عبدالرضا قاسمی زاده» در این همایش، با نثار دورد بر روح مطهره بانوانی که در راه احقاق حق شربت شهادت نوشیدند اظهار کرد: ایثارگری ها و از خودگذشتگی های زنان در تاریخ دفاع مقدس و بسیج همچنان می درخشد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهدای اروند با بیان اینکه متأسفانه در طول سال های گذشته کمتر توانسته ایم از بانوانی که در عرصه سخت دفاع مقدس در کنار مردم و دلاور مردانی که اسم و رسمی در تاریخ دفاع مقدس دارند و پا به میدان گذاشتند، سخن بگوئیم افزود: از زنان و دخترانی که در این محفل حضور دارند و می توانند تحقیق و پژوهش کنند، تقاضا می کنم دست به قلم شوند و روایت زنانی که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن جانفشانی کردند را به نگارش درآورند و نگذارند این استثناهایی که در خاک آبادان و خرمشهر رخ داد، به فراموشی سپرده شوند.

 

وی با اشاره به اینکه از قلم های شما باید مباحثی استخراج شود که این عظمت را به آینده و تاریخ نشان دهد اضافه کرد: نگذارید این اتفاقات خاموش شوند، ما در دوران و مشکلات جدی قرار داریم که اگر بتوانیم این سختی ها و بحران ها را به فرصت تبدیل کنیم حضرت فاطمه (س) از ما راضی است.

 

زنان ایران اسلامی چهره واقعی زن را به دنیا مخابره می کنند

در ادامه «شاپور احمدی» با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: در فرهنگ شرقی، زن یه عنصر بی خاصیت و بی اثر است که موجودیتی ندارد و در فرهنگ غربی زن صرفا وسیله ای برای سوء استفاده مرد به شمار می آید.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آبادان زن ایرانی را الگویی برای تمام زنان جهان برشمرد و تصریح کرد: زنان ایرانی نشان دادند که هم الگوی شرقی باطل است و هم الگوی غربی، چراکه فرهنگ حاکم بر جامعه زنان ایرانی ریشه در فرهنگ زنان صدر اسلام دارد، ریشه در تاریخی دارد که از زنان به نیکی یاد کرده، زنان بزرگی که ظهور، پیروزی و گسترش اسلام و تشیع مدیون آنها است.

 

وی با بیان اینکه اگر حضرت زینب (س) نبود بعد از ۱۴۰۰ سال امروز اسمی از امام حسین (ع) نداشتیم ابراز کرد: امام راحل نیز به همین دلیل فرمودند، اگر محرم و صفر نبود اسلام زنده نمی ماند.

 

احمدی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس را نیز همانند محرم و صفر توصیف کرد و ادامه داد: بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ شهید از جامعه زنان تقدیم نظام، انقلاب و این خاک شد که ۵۰۰ نفر از این شهدا در معرکه حضور داشتند و در جبهه به شهادت رسیدند و همچنین در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۷۰۰ جانباز زن نیز در کشور داریم.

 

وی اذعان کرد: امروز حضرت آقا می فرمایند آن زن ورزشکاری که بر سکوی قهرمانی با پوشش چادر می ایستد از پرچم جمهوری اسلامی که به اهتزاز درآمده و سرود ملی کشور، مهم تر است چراکه چادر و پوشش او نشان از ارزش زنان کشور ما دارد.

 

فرمانده سپاه آبادان خاطر نشان کرد: دشمن این مهم را بسیار خوب متوجه شده، در اصول نظامی می گویند هر جایی که دشمن آن را محکم تر می کوبد نقطه قوت خودی است.

 

وی با بیان اینکه بر همین اساس بخش اعظم مانور دشمن در شبیخون فرهنگی متوجه جامعه زنان و دختران ما بوده است تاکید کرد: ما به شما زنان افتخار می کنیم در مقابله با این تهاجم های وسیع فرهنگی که از طرف استکبار جهانی و دنیای بربریت بر علیه ملت ما صورت می گیرد، پرچمدار لبیک به حضرت آقا هستید.

 

در بخشی دیگر از این آئین نیز «سمانه جمالپور» اظهار کرد: خوشبختانه اکنون برنامه الگوی سوم زن ایرانی در سطح پایگاهای بسیج و مساجد استان برگزار می‌شود.

 

رئیس جامعه بسیج زنان سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان هدف از این برنامه را تعیین شاخص‌های زن ایرانی‌ اسلامی و معرفی بانوان موفق در سطح هر منطقه دانست و یاد آور شد: الگوی سوم زن ایرانی، نه مانند زن غرب که صرفا ابزاری است برای سوءاستفاده مردان و نه مانند زن شرقی در خانه است، بلکه یک عنصر تاثیرگذار در جامعه و خانواده است.

 

کد خبر 1120309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha