فرهنگ بسیجی برگرفته از آرمان‌های اسلامی و انقلابی در مسیر خدمت به مردم است

سردار موحد گفت: فرهنگ بسیجی برگرفته از آرمان‌های اسلامی و انقلابی در مسیر خدمت به مردم و به منزله بیدار بودن و حرکت در مسیر ایمان، امید و معنویت و تکیه بر هدایت الهی و اعتماد به کمک الهی و صفا و خلوص نیت است.

سردار محمدرضا موحد در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با گرامیداشت پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی(ره) اظهار داشت: بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی و معجزه امام خمینی(ره) و یکی از الطاف الهی بوده و در بسیاری از عرصه‌های جهادی، سازندگی و محرومیت زدایی حضور همه جانبه داشته است.


فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) افزود: بسیج در بسیاری از بحران‌ها به صورت میدانی در کنار مردم پای کار آمده و رهبر انقلاب اسلامی در تعریف بسیج فرمودند بسیج به معنای حضور و آمادگی در همان نقطه ای است که اسلام و قرآن و امام زمان و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است و لذا پیوند میان بسیجیان و ولی عصر یک پیوند ناگسستننی به شمار می رود.


وی عنوان کرد: فرهنگ بسیجی برگرفته از آرمان‌های اسلامی و انقلابی در مسیر خدمت به مردم و به منزله بیدار بودن و حرکت در مسیر ایمان، امید و معنویت و تکیه بر هدایت الهی و اعتماد به کمک الهی و صفا و خلوص نیت است.
سردار موحد با بیان اینکه آمادگی بسیج برای حضور در عرصه‌های مختلف اهمیت زیادی دارد تصریح کرد: رفع مشکلات مردم، خدمت رسانی به اقشار مختلف و مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی بخشس از این رسالت مهم است.
‌وی با بیان اینکه بسیج نهال اصیل مردمی شکل گرفته از معارف الهی است تصریح کرد: این درخت تنومند در طول سالهای گذشته تاکنون ثمرات زیادی داشته است و همچنان با شعار محوری «بسیج پاره تن مردم» و براساس راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرکت است و با تفکر عاشورایی در جهت زمینه سازی ظهور قدم برمی دارد.


فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) در خصوص اجرای طرح محله اسلامی نیز خاطرنشان کرد: مسجد شاخصی مهم در روند اجرای طرح محله اسلامی در رفع آسیب‌ها در قم است و در این باره برنامه های زیادی با محوریت محله در دست اجراست. وی در این باره اظهار داشت: طرح محله اسلامی از قم آغاز شد و با پیشنهاد و هدایت سپاه قم در ابتدا در 15 محله آسیب پذیر در دست اجرا قرار گرفت و با شیوع کرونا این نیاز دیده شد که خدمت گذاری در تمام محله ها و شهر و استان انجام شود.

 

سردار موحد ادامه داد: در ابتدای شیوع کرونا 52 محل تحت پوشش طرح قرار گرفت و با توجه به تراکم جمعیت در شهر مقدس قم در جهت توسعه خدمات محله ها را اضافه کردیم و در حال حاضر 115 محله با حضور مدیر محله خواهر و برادر داریم که شامل 20 محله در پردیسان و 95 محله در قم است.
وی عنوان کرد: بسیاری از کمک های مومنانه در اوج کرونا شروع شد و در قالب طرح های شهید سلیمانی و توزیع بسته های معیشتی و غذای گرم به خصوص در محله های ضعیف به ارائه خدمات پرداختیم؛ در حال حاضر نیز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با اولویت آسیب های اجتماعی و تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی توسعه یافته است.


فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) تصریح کرد: در هر محل ممکن است آسیب ها متفاوت باشد، از این رو سیستم محله محوری سیستم خوبی است و با این طرح می توانیم محله ها را به خوبی پشتیبانی کنیم، به ویژه اینکه طرح محله اسلامی با هدف تحقق مردم‌سالاری دینی عملیاتی می‌شود، در واقع هدف این است مشکلات محل به دست خود مردم حل شود. وی گفت: پایگاه‌ها و محلات، در اجرای"طرح بسیج فراگیر" نقش مهمی ایفا می کنند و جوانان داوطلب از طریق نظام تربیتی بسیج، ضمن تقویت بعد اعتقادی و بصیرتی، مهارت‌های لازم را برای ورود به عرصه‌های نقش‌آفرینی و خدمت رسانی کسب می‌نمایند.


سردار موحد افزود: در این مدل، داشته‌ها و ظرفیت‌های محله شناسایی می شود و در جهت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی قدم های خوبی برداشته شده است و هدف گذاری ما تحت پوشش قرار گرفتن 300 محله در آینده است.
وی تاکید کرد: مشکلات فرهنگی یک شبه حل نمی شود و دشمن سالها در این باره برنامه ریزی کرده و باید با هم افزایی، یک شهر در خور مرجعیت شیعه و کریمه اهل بیت بسازیم، فراموش نکنیم به گفته رهبری، بهترین راه مبارزه با استکبار، خدمت به مردم است  باید در این باره جبهه متحدی شکل بدهیم.

 

 

کد خبر 1120344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha