دستگاه قضایی جلوی تغییر کاربری ۱۲ هکتار باغ چای را در گیلان گرفت

آقایی با بیان اینکه متاسفانه اکثر ویلاسازی‌ها در باغات چای با مجوز انجام می‌شود گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۸۹ پرونده رسیدگی شد و دستگاه قضایی توانست جلوی تغییر کاربری حدودا ۱۲ هکتار باغ چای را در گیلان بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «احمد آقایی» شامگاه پنج‌شنبه(4 آذر) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: اقتصاد گیلان بر پایه کشاورزی به ویژه تولید چای و برنج است اما متاسفانه غفلت، بی توجهی و سوءاستفاده غارتگران از سال 79 شروع شد و چند سالی می‌شود که دستگاه قضایی با جدیت در مقابل سودجویان ایستاده است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه بسیاری از صاحبان قدرت از ظرفیت قانونی و ارتباطات سیاسی سوء استفاده کرده و اراضی حاصلخیز گیلان را نابود می‌کنند افزود: مهم‌ترین عامل این موضوع، بی توجهی دولت‌ها یکی پس از دیگری است از طرفی رغبت و انگیزه کشاورز برای کار و تولید گرفته شد.

 

آقایی این مطلب را که اکثر ویلاسازان در باغات چای مجوز دارند تصریح کرد: طرح‌های هادی یکی از طرح‌هایی است که در نابودی باغات چای دخیل بوده و دستگاه قضایی هر چه قدر در این مورد به دستگاه‌های متولی هشدار داد و گفت که محدوده طرح‌های هادی را کم کنند اما هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفت.

 

وی با بیان اینکه قانونگذار تمام سعی و تلاش خود را برای حفظ اراضی کشاورزی و باغات چای استان گیلان انجام می‌دهد یادآور شد: در هفت ماهه نخست امسال 89 پرونده رسیدگی شده و جلوی تغییر کاربری حدودا 12 هکتار باغ چای را در گیلان با همکاری مأموران امور اراضی استان گرفتیم.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اضافه کرد: هر کجا که دستگاه قضایی دستور قلع و قمع را صادر می‌کند یا در راستای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی جلوی تغییر کاربری گرفته می‌شود، باید آن زمین یا باغ چای به وضعیت اول خودش برگردد و از اینجا به بعد وظیفه متولیان هست که در این امر نظارت کنند.

 

آقایی دفاع دولت از قشر زحمتکش کشاورز را مهم‌ترین عاملی که می‌تواند جلوی تغییر کاربری باغات چای را بگیرد دانست و اظهار داشت: وقتی چایکار برگ سبز خود را چیده و تحویل دولت می‌دهد اما برای مدت‌ها نمی‌تواند پول خود را بگیرد چه انتظاری می‌توان از او داشت که در این مصیبت همچنان به تولید ادامه دهد.


 

کد خبر 1120351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha