طرح بهینه سازی موتورخانه‌ها رایگان است/ کاهش ۱۶ درصدی الگوی مصرف گاز با اجرای این طرح

نورموسوی با بیان اینکه طرح بهینه سازی موتورخانه‌ها رایگان است، گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۱۸۵ مورد ثبت نامی در سامانه داشته ایم که تقاضای بهینه سازی موتورخانه‌ها را دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، سید جلال نورموسوی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز شب گذشته (پنجشنبه 4 آذر) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با اشاره به طرح مسئله بهینه سازی از سال ۹۳ گفت: طرح بهینه سازی کاملا رایگان است مگر مواردی خاص که فرسودگی و آسیب بیش از حد باشد که مشترکان خودشان باید بر عهده بگیرند.

 

وی با بیان اینکه تنظیم مشعل، عایق بندی منبع و مسیر لوله‌های انتقال آب گرم و رسوب زدایی راهکار‌های اجرای بهینه سازی است در خصوص استقبال از طرح گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۱۸۵ مورد ثبت نامی در سامانه داشته ایم که تقاضای بهینه سازی موتورخانه‌ها را دارند و از این‌ها ۱۰ هزار و ۵۳۹ مورد کارشان انجام شده و یا در مرحله اجراست.

 

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز با بیان اینکه در موتورخانه‌هایی که بهینه سازی صورت گرفته حدود ۱۶ درصد الگوی مصرف اصلاح شده است، گفت: این موضوع در نهایت به نفع مشترکان و موجب کاهش هزینه گاز آنها می‌شود.

 

در ادامه این برنامه حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی استقبال از طرح را نسبتا خوب دانست و گفت: هزار و ۷۶۲ مشترک در سامانه برای بهینه سازی اعلام آمادگی کرده اند که از این تعداد ۶۲۰ مورد کار بهینه سازی موتورخانه آن‌ها انجام شده و تاکنون ۳۵ میلیارد ریال هم هزینه اجرای طرح بوده است.

 

همچنین احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان نیز با بیان اینکه استقبال از طرح بهینه سازی به نسبت خوب بوده است، گفت: هر چند در سطح استان تعداد موتورخانه‌ها کم است، اما یکی از مشکلات ما کمبود مجریان و شوفاژکاران است.

کد خبر 1120361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha