لزوم توجه مسئولین به نخبگان جنوب کرمان 

حجت الاسلام محمد رئیسی گفت: کلیه مسئولین باید به وظایف خود درباره نخبگان عمل کنند و جوانان نخبه نیز در قبال مسائل کشور احساس مسئولیت کنند و در جنوب استان کرمان استعدادها و نخبگانی وجود دارد که باید مسئولین مربوطه باید از نخبگان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۵ آذر ماه  حجت الاسلام «محمد رئیسی» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن سفارش به تقوای الهی، گفت: از ویژگی های انسان با تقوا صدق و راستی در گفتار حرف درست و اهل تواضع و فروتنی است.

 
امام جمعه موقت قلعه گنج افزود: در مقابل صفت تواضع صفت کبر قرار دارد و خداوند در قرآن می فرماید؛ ای انسان با غرور و تکبر بر زمین راه مرو، بنابراین انسان باید مواظب باشد اگر منصبی دارد احساس غرور نکند.


وی با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب ور دیدار با نخبگان کشور، تاکید کرد: ظرفیت نخبگی جوانان ملت ایران، می تواند زمینه ساز پرکردن شکاف علمی کشور با علم جهانی، عبور از مرزهای جهانی علم، ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق آینده درخشان کشور باشد.

 

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: ملت ایران، ملتی بالقوه نخبه است و به همین دلیل از دیر و باز هدف جنگ نرم تحقیر کننده استعمارگران قرار داشته تا استعدادها و توانایی های خود را فراموش کرده و حتی منکر شود و دروغ بزرگ ما نمی توانیم را بپذیرد.


خطیب موقت جمعه قلعه گنج خاطرنشان کرد: کلیه مسئولین باید به وظایف خود درباره نخبگان عمل کنند و جوانان نخبه نیز در قبال مسائل کشور احساس مسئولیت کنند و در جنوب استان کرمان استعدادها و نخبگانی وجود دارد که باید مسئولین مربوطه باید از نخبگان استفاده کنند.


وی با اشاره به هفته بسیج، ابراز کرد: امروز اگر شما جلوه های زیبای پرشور حضور جوانان را در صحنه های پرخطر در کشورهای مختلف مشاهده می کنید، این الگو برداری از بسیج است که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ آن را پایه گذاری کرد.


حجت الاسلام رئیسی در خاتمه خطاب به کسانی که که مسئول هستند و یا دغدغه گرفتن مسئولیت های مهم را دارند، تاکید کرد: باید بدانید اگر جوابگو و توانایی حل مطالبات مردم را دارید وارد عرصه نشوید.

کد خبر 1120371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha