بسیج باید در گام دوم انقلاب به سوی تمدن سازی اسلامی حرکت کند 

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: بسیج با نقش آفرینی تمام ‌عیار باید در گام دوم انقلاب به سوی تمدن سازی اسلامی حرکت کند البته این ظرفیت بی‌بدیل مرهون ویژگی ها و شاخصه هایی است که بسیج را از دیگر تشکل ها جدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۵ آذر ماه حجت الاسلام «احمد نجنو » در خطبه های نماز جمعه کهنوج، بسیج حقیقتا یکی از نعمت های ویژه و معجزاتی بود که در قرن حاضر همزمان با پیروزی انقلاب به مردم ایران ارزانی شد و انسان متحیر می ماند از این همه ظرفیت بالا و بسیار ارزشمندی که در آن نهفته است.



امام جمعه کهنوج افزود: اگر ما کمی تامل و دقت داشته باشیم در خصوص دستاورد های این شجره طیبه به این نتیجه می رسیم که این ظرفیت عظیم نیاز نظام و کشور است.


وی بیان کرد: اکنون که در دهه چهارم انقلاب و گام دوم انقلاب هستیم به نظر می رسد که با پشت سر گذاشتن آن همه طوفان ها و عبور از موج های سهمگین، بسیج نیز صاحب تجربه کافی شده و پختگی کامل را برای ورود به همه عرصه های مختلف به دست آورده است.


حجت الاسلام نجنو رسالت بسیج و بسیجیان را سنگین‌تر از گذشته، برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیج با نقش آفرینی تمام ‌عیار باید در گام دوم انقلاب به سوی تمدن سازی اسلامی حرکت کند البته این ظرفیت بی‌بدیل مرهون ویژگی ها و شاخصه هایی است که بسیج را از دیگر تشکل ها جدا می کند.


خطیب جمعه کهنوج تاکید کرد: بسیجیان ما باید در راستای پیروی از مکتب بزرگ عاشورا و فرهنگ انسان ساز شهادت و ایثار، برخورداری از اخلاق اسلامی همچون صدق و صفا حلم و بردباری طهارت و پاکدامنی شجاعت و فداکاری، توکل بر خدا و آسان شمردن گام های بزرگ و کارهای بزرگ و عدم وابستگی به جناح های سیاسی با ترویج تفکر انقلابی بیش از گذشته گام بردارند.


وی با بیان این مطلب که جامعه از یک بسیجی و تفکر بسیجی انتظاراتی دارد، عنوان کرد: بسیجی سیاسی است اما سیاست زده نیست، مجاهد است اما افراطی و بی‌انضباط نیست، عمیقا متدین و متعبد است اما متحجر نیست، اهل جذب است اما اهل تساهل در اصول نیست، طرفدار علم است اما علم زده نیست، متخلق به اخلاق اسلامی است اما ریاکار نیست، آبادگر دنیا است اما خود اهل دنیا نیست و غیور و پاسدار خطوط فاصل بین حق و باطل است.


حجت الاسلام نجنو با اشاره به فلسفه وجودی بسیج، ابراز کرد: در پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ امام راحل فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد در حقیقت بسیج پاسخی به تهدیدات آمریکا بود که به فضل خدا همه تهدید ها تبدیل به فرصت شد.

 
امام جمعه کهنوج اظهار کرد: اکنون که پنج سال از مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مقابله با حقوق های نجومی می گذرد و متاسفانه دولت سابق چنان اعتقادی در خصوص برخورد با این ناهنجاری بزرگ نداشت.


وی اضافه کرد: اما اکنون که قوای سه گانه با همفکری، همدلی و همصدایی یکدیگر منادی مقابله با فساد هستند انتظار است که گام مهمی را در مقابله با این پدیده زشت بردارند.


حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: انتظار مردم از دولت، مجلس و قوه قضاییه انقلابی این است که این فرمان رهبری معطل نماند و جلوی حقوق های نجومی گرفته شود.


وی با اشاره به اولین سالگرد شهادت دانشمند هسته ای شهید فخری زاده، عنوان کرد: شهید فخری زاده آرامش را از صهیونیستها گرفته بود و به روح بلند و ملکوتی این شهید والامقام درود می فرستیم.

کد خبر 1120372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha