تونل های بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» با حداقل آسیب های اکوسیستمی حفاری می شوند

اصنافی گفت: تمهیدات بر این است که پروژه حفاری تونل های اَبَر پروژه بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» با حداقل آسیب های اکوسیستمی انجام شود و تلاش شده احجام خاکریزی ها کاهش یابد تا وضعیت طبیعی این منطقه گردشگری شهر حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید احسان اصنافی»، امروز (جمعه 5 آذر) در آئین پایان عملیات حفاری تونل دوقلوی «شهید دادالله شیبانی» و آغاز عملیات اجرایی تونل دوقلوی «شهیدان خادم صادق» در اَبَر پروژه بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» گفت: امروز تا حدودی شاهد تحقق این پروژه هستیم و تلاش قرارگاه «خاتم الانبیا (ص)» در پیشرفت این پروژه قابل تقدیر است.

شهردار شیراز با تبریک هفته بسیج و سالروز تاسیس بسیج مستضعفان افزود: این پروژه از اصلی ترین معابر حرکات ترافیکی شرقی-غربی شیراز است و ۱۸ کیلومتر طول دارد و در ۶ کیلومتر باقیمانده، چهار قطعه تونل برای افزایش ضریب ایمنی در مقابل رانش زمین، کاهش انجام خاکبرداری و حفظ اکوسیستم منطقه تعبیه شده است.

وی اضافه کرد: تمهیدات بر این است که پروژه با حداقل آسیب های اکوسیستمی انجام شود و تا ۲۲ بهمن سال آینده امیدواریم شاهد اتمام پروژه باشیم و تلاش شده احجام خاکریزی ها کاهش یابد تا وضعیت طبیعی این منطقه گردشگری شهر حفظ شود.

اصنافی اعلام کرد: سه هفته گذشته و در سالروز میلاد پیامبر (ص)، آغاز عملیات اجرای ورودی پروژه شامل پل های «جمهوری» و «جام جم» را داشتیم و برای این پروژه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه داشته و در سال جاری بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1120375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha