کسانی که در خیانت زمین خواری دست دارند، فرهنگ رضاخانی را دنبال می کنند

آیت الله عابدینی گفت: امروز آنها که در خیانت های زمین خواری دست دارند، در واقع نوچه های بی ریشه ای هستند که فرهنگ رضاخانی را دنبال می کنند و این افراد باید بدانند که متدینان دست از سر اینها برنمی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۵ آذر) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در زندگی رعایت تقواست و برای اینکه زندگی ما بر اساس تقوا باشد باید به بزرگان و پرچمداران تقوا و ایمان متوسل شده و از آنها این مهم را یاد بگیریم.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به سالگرد شهادت شهید مدرس افزود: شهید مدرس شخصیتی برجسته، اثرگذار، سیاستمدار، زاهد، مبارز و در واقع یک بسیجی بزرگ بود و باید از مکتب این بزرگان تقوا و جوانمردی را آموخت.

 

وی ادامه داد: در فرمایشی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) آمده است که ای مردم، وقتی در مسیر هدایت می خواهید راه درست را بروید، گمان نکنید که تنها هستید و اگر هم در این مسیر تنها بودید نترسید و بمانید و حق را رها نکنید و بدانید به عزت می رسید و شهید مدرس هم اینگونه بود.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: در فرمایش دیگری از حضرت علی (ع) آمده است گاهی برخی سر یک طعمه و لقمه حرام گردهم می آیند که ممکن است حرام و خیانت در آن باشد و سیری این قصه کوتاه بوده و گرسنگی آن طولانی است و وقتی عزرائیل به سراغ آنها می آید آنگاه مشاهده می کنند که اموال حرامی که داشته و خورده اند به کارشان نمی آید.

 

وی تأکید کرد: امروز هم آنها که خیانت کرده اند مشاهده می کنند زمین هایی که به ناحق گرفته اند دست شان را نمی گیرد و زجر این خیانت تا قیامت دست سر از آنها برنمی دارد.

 

امام جمعه قزوین توضیح داد: همانطور که امیرالمومنین فرموده اند راضی بودن و یا ناراضی بودن به کاری، مردم را در پیامد آن کار شریک می کند برای نمونه ممکن است در اداره ای کارمندی بداند که کسی در یک منصب به بیت المال خیانت می کند و اگر این فرد سکوت کرده و به این خیانت رضایت دهد جهنم آن خائن برای این فرد هم هست بنابراین باید به این مسائل توجه کافی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به مبارزه شهید آیت الله مدرس با رضاخان گفت: بزرگترین زمین خوار تاریخ ملت ما، رضاخان بود که زمین های شهرها و روستاها را به تصرف خود درمی آورد و اگر می دید که زمینی مرغوب است از دست کشاورز مظلوم می گرفت و امروز هم آنها که در خیانت های زمین خواری دست دارند، در واقع نوچه های بی ریشه ای هستند که فرهنگ رضاخانی را دنبال می کنند و این افراد باید بدانند که متدینان دست از سر اینها برنمی دارند.

 

آیت الله عابدینی در پایان با اشاره به شهادت مدافع وطن مهدی محرم یادآور شد: این شهید در دفاع از مرزهای کشور به شهادت رسید و نشان داد که در دفاع از این مرز و وطن مدافعان دین و انقلاب ایستاده اند.

 

کد خبر 1120439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha