ضرورت تبدیل سینماها به محیط فرهنگی و هنری

یکی از محیط های هنری که می تواند تاثیر بسزایی بر نوع تفکر جامعه داشته باشد سینما است. سینماها باید به پایگاه فرهنگی و هنری تبدیل شوند تا با این راهکار هم از نظر مالی به سینماها کمک کرد و هم از این فضا بهره مند شد.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: یکی از مهمترین نیازهای امروز کشور حمایت از محیط های فرهنگی است، این محیط ها می تواند تاثیر بسزایی در سطح جامعه داشته باشد.

 

یکی از محیط های هنری که می تواند تاثیر بسیاری بر نوع تفکر جامعه داشته باشد سینما است، سینما به عنوان محیطی که اجتماع را در خود جای می دهد می تواند آموزشگاه بسیار خوبی برای موضوعات مختلف باشد.

 

سینماها نیازمند حمایت مسئولان هستند

عضو شواری اسلامی کلانشهر اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: فضای هنری استان و کلانشهر اهواز نیازمند تقویت است و باید به صورت جدی به آن توجه کنیم.

 

«سید محسن موسوی زاده» می افزاید: یکی از فضاهایی که می تواند به جامعه هنری و پویایی آن کمک کند محیط سینما است، امروز باید بتوانیم با حمایت از سینماها در سطح استان اهمیت بیشتری به جامعه هنری دهیم.

 

وی با بیان اینکه سینماها نیازمند حمایت مسئولان هستند اضافه می کند: ما در شورای شهر همه تلاش خود را برای احیای مجدد سینماها به کار خواهیم گرفت؛ مردم با حضور در سینماها می توانند فرهنگ های مختلفی را در زندگی اجتماعی نهادینه کنند.

 

موسوی زاده تصریح می کند: ما در بازدید از سینماها متوجه شدیم که از این فضا می توان در بخش های مختلف فرهنگی و هنری استفاده شود، در همین راستا بخشی از مشکلاتی که به سادگی می توانست رفع شود را پیگیری کرده و در تلاش هستیم که بتوانیم دیگر مشکلات آنها را نیز حل کنیم.

 

هنرمندان ایده های خود را اعلام کنند

رئیس سازمان زیباسازی اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار می کند: سازمان زیباسازی وظیفه دارد که که هرچه در توان است به کار گیرد تا فضای زیبای شهری را افزایش دهد، اما عمده مشکل ما این است که همواره با محدود بودن بودجه مواجه هستیم.

 

«نادر بیت سیاح» ادامه می دهد: ما در تلاش هستیم تا با استفاده از ایده ها و خلاقیت های هنرمندان شهری فضای اهواز را زیباتر کنیم، اما واقعیت این است که این سازمان به تنهایی امکان انجام این کار را ندارد زیرا جمع آوری و بهره مندی از ظرفیت های هنرمندان مستلزم هزینه است، ضرورت دارد که سایر نهادها در این امر ما را یاری کنند.

 

وی خواستار همکاری هنرمندان در ارائه ایده ها برای زیباسازی شهری شد و عنوان می کند: با همکاری امور سینمایی در تلاش هستیم که اقدامات بسیار مطلوبی در سطح سینما با هدف ترویج فرهنگ هنری انجام دهیم، این اقدامات می تواند به پویایی هنر در سطح کلانشهر اهواز کمک کند.

 

امروز با وجود پلتفرم های فیلم در فضای مجازی بخشی از فروش سینما ها تحت تاثیر آن قرار گرفت، هرچند که فروش سینما به عوامل مختلف دیگری همچون کیفیت فیلم نیز بستگی دارد اما ظهور این پلتفرم ها نقش بسیاری در کاهش فروش داشته است، بنابراین راهکار مناسبی که در چنین شرایطی وجود دارد این است که سینماها را به پایگاه فرهنگی و هنری تبدیل کنیم، با این راهکار می توان از نظر مالی به سینماها کمک کرد و در کنار آن بهره مندی های بسیاری از فضاهای سینما برد.

 

کد خبر 1120509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha