اجرای برنامه‌های فرهنگی و عمرانی اولویت شورای شهر آستارا است

کمالی با اشاره به برگزاری روز آستارا به زودی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، عمرانی، ورزشی و ... در اولویت کاری شورای اسلامی شهرستان آستارا قرار دارد.

«یاشین کمالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: شورای شهرستان فراتر از شوراهای شهر و روستاهاست و به خیلی از کارها می‌تواند از نظر قانونی نظارت کند.

 

رییس شورای اسلامی بندر آستارا به برگزاری نخستین جلسه شورای اسلامی این شهرستان اشاره کرد و افزود: اختصاص یک اتاق از سوی فرمانداری به شورای اسلامی شهرستان از مصوبات این جلسه بود.

 

وی با بیان‌اینکه دعوت از دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا برای بررسی مشکلات، برطرف کردن آنها و بهره‌گیری از ایده‌ها، پیشنهادات و انتقادات به منظور عمران و آبادانی شهرستان از دیگر مصوبات این جلسه بود، تصریح‌کرد: یک نسخه از مصوبات جلسات شورای به استانداری ارسال می‌شود.

 

کمالی گفت: در این جلسه میثم‌الوان‌پور، صائب مصادق‌پور، محمد رستگاری‌مقدم به ترتیب به عنوان رییس، نائب رییس و منشی کمیسیون برنامه، بودجه و عمران و داریوش کرم‌زاده، محمد رستگاری‌مقدم و صائب مصادق‌پور نیز به ترتیب به عنوان رییس، نائب رییس و منشی کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرستان آستارا انتخاب شدند.

 

وی، ایجاد کتابخانه در روستاهای پرجمعیت بندر آستارا و همچنین توزیع کتاب در مجتمع‌های آپارتمانی با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی را از برنامه‌های شورای شهرستان دانست و افزود: این امر در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود.

 

رییس شورای اسلامی شهرستان آستارا از برگزاری کلاس‌های آموزشی امداد و نجات در روستاها با همکاری جمعیت هلال‌احمر و خانه‌های هلال خبر داد.

 

وی با اشاره به اینکه در راستای عمران و آبادانی و مشکلات روستاها با دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستاها و مردم نشست‌هایی در آینده نزدیک برگزار می‌شود، اضافه‌کرد: رسیدگی به وضعیت روشنایی مسیر آستارا به اردبیل(گردنه حیران) از مطالبات مردم و شورای اسلامی شهرستان است و از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواستارم به این موضوع هر چه سریع‌تر رسیدگی کنند.

 

کمالی گفت: همچنین به منظور ایجاد اشتغال روستانشینان و با هدف ماندگاری ساکنین روستاها در روستاها، با روسای بانک‌ها، رییس صندوق کارآفرینی امید و سایر دستگاه‌های ذیربط جلساتی برگزار خواهد شد تا تسهیلات با نرخ سود پایین به آنان اعطا شود.

 

وی به جلسه خود با شورای نظارت آرد و نان شهرستان آسارا اشاره کرد و افزود: در جلسه قول مساعد داده شد که وضعیت نان شهرستان بهتر شود.

 

نائب رییس شورای اسلامی شهر آستارا برگزاری جشنواره‌های مختلف بومی محلی با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش و جوانان، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را از دیگر برنامه‌های شورای شهرستان برشمرد.

 

وی با بیان‌اینکه معابر شهری و روستایی این شهرستان از لحاظ آسفالت وضعیت مناسبی ندارد، افزود: آسفالت معابر شهری و روستایی از مطالبات مردم است و از مسئولان ذیربط استانی و کشوری خواستارم در این خصوص نگاه ویژه به شهرستان آستارا داشته باشند.

 

کمالی، برگزاری روز آستارا و تشکیل جلسه‌ای به همین منظور در آینده نزدیک را از برنامه‌های شورای اسلامی شهرستان دانست و خاطرنشان‌کرد: در این جلسه از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دفتر نمایندگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پژوهشکده گیلان‌شناسی، اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، اداره ورزش و جوانان، هنرمندان، فرهیختگان وسایر ادارات مرتبط دعوت بعمل می‌آید.

 

 

کد خبر 1120591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha