۳ حفار غیرمجاز در شاه تپه روستای یساقی کردکوی دستگیر شد

میر از شناسایی و دستگیری ۳ نفر از حفاران غیرمجاز توسط نیروهای پایگاه عملیاتی یگان حفاظت غرب گلستان در شاه تپه روستای یساقی این شهرستان کردکوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، «سیدفرامرز میر» گفت: برابر اخبار واصله از میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط سودجویان مواریث ‌فرهنگی به‌منظور کشف اموال تاریخی-فرهنگی در شاه تپه روستای یساقی این شهرستان کردکوی، اکیپی از مأموران یگان حفاظت پایگاه عملیاتی غرب استان با همکاری پاسگاه انتظامی یساقی به منطقه اعزام شدند.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: مأموران اعزامی پس از کسب نیابت قضایی و با عملیات غافلگیرانه وارد منطقه حفاری شدند و سه نفر از حفاران غیرمجاز را حین ارتکاب جرم به همراه ادوات حفاری غیرمجاز دستگیر کردند. این افراد برای سیر مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی شدند.

 

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت مناطق تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد؛ ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس 32241557-017 در میان بگذارند.

 

اثر فرهنگی- تاریخی شاه تپه در سال 1396 به شماره 31820 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

کد خبر 1120813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha