افزایش ۱۲۹۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۹۹ واحدی معادل ۰.۱۰ درصدی به یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۱۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۳۲ واحدی به ۱۹ هزار و ۴۹۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 7 آذر) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 1538 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 368 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۹۹ واحدی معادل ۰.۱۰ درصدی به یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۱۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۳۲ واحدی به ۱۹ هزار و ۴۹۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۲۲ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد به رقم ۳۳۹ هزار و ۲۴۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۹۰۴ واحدی، عدد ۳۷۶ هزار و ۹۹۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۱۹۹ واحدی به رقم ۲۳۶ هزار و ۱۲۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۲۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۳۶ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۸۷۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۷۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای پارس، فولاد، انرژی 3، شفن و شستا به ترتیب با 1306، 275، 157، 123، 100 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، پارس - پتروشيمي پارس، لپارس - پارس‌ الكتريك‌ و بركت - گروه دارويي بركت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارس، شستا، وغدیر، شفن، پارسان و ومعادن با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، ومعادن و شیراز ، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وسینا(بانک سینا) با ۴.۹۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پارس، غپاک، لبوتان و چفیبر بود. همچنین نماد معاملاتی کماسه(تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری‌) با ۴.۸۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ونیرو، ختور، کساپا و غدام قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۷۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۵ هزار و ۴۴۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (شنبه 6 آذر) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷۴۴۱ واحدی معادل ۱.۹۷ درصدی به یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۶۶۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۴۱ واحدی به ۱۹ هزار و ۶۲۵  واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۸۰۵ واحدی معادل ۱.۹۷  درصد به رقم ۳۳۸ هزار و ۹۱۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۵۸۵ واحدی، عدد ۳۷۶ هزار و ۸۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۱۴۶ واحدی به رقم ۲۳۷ هزار و ۳۲۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۲۰۶۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۳  هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۱۳۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۲۰۳۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۶۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فارس، شستا، پارس، وغدیر و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی بورس، انرژی۳ و کالا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد لابسا(آبسال‌ ) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خمحور، لبوتان، لپارس و بورس بود. همچنین نماد معاملاتی سنیر(سیمان‌ سفید نی‌ریز) با ۴.۹۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وتوکا، کاذر، بکاب و چکارن  قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۶۶  هزار و ۹۸۱ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۴۶۷  میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

کد خبر 1120873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha