آمار تزریق واکسن در بین دانشجویان ایلامی بسیار پایین است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: آمار تزریق واکسن در بین دانشجویان ایلامی بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «محمد کریمیان» روز شنبه در جلسه ستاد کرونا در ایلام، اظهار کرد:  طبق آماری که داریم میزان واکسیناسیون اساتید دانشگاه علوم پزشکی تقریبا نزدیک به ۱۰۰ درصد است اما در بعضی از دانشگاههای دیگر، اساتید ۷ تا ۸ درصد تزریق واکسن داشته اند که لازم است رئیس دانشگاه‌ها ورود کنند.

 

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن دانشجویان هم ۲۰ تا ۳۰ درصد بوده است، برای ما عجیب است که این قشر فرهیخته چرا همراهی نمی کنند، افزود: در استان روند مناسبی را در بحث کرونا شاهد هستیم و امیدواریم وارد پیک ششم نشویم.

 

کریمیان تصریح کرد: با توجه به سویه ی جدید « اُمیکرون»در بعضی کشورها، باید در بحث مرزها بازبینی کنیم و نحوه ورود و خروج افراد را مشخص کنیم، واکسیناسیون تاثیر خودش را خواهد گذاشت و ما باید همیشه مراقب باشیم چرا که ممکن است ورود این سویه های جدید باعث پیک جدید شود.

 

وی گفت:  شهرستان چرداول نارنجی، بدره و آبدانان آبی و بقیه شهرستانها در وضعیت زرد قرار دارند.

 

 معاون بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز اظهار کرد: کسی که واکسن نمی زند یا می ترسد و یا اعتقادی به واکسن ندارد که در هر صورت باید توجیه شود که با آموزش و استفاده از الگوها قابل انجام است.

 

«جمیل صادقی فر» عنوان کرد: همکارانمان در آموزش و پرورش تک به تک شناسنامه ی مدارس را استخراج کنند و باید معلوم شود چه کسانی واکسن زده و چه کسانی نزده اند، چرا که مدارس باز شده اند و باید حساسیت مان بیشتر شود.

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت، وضعیت خوبی است اما می تواند آرامش قبل از طوفان باشد، خاطرنشان کرد: مهمترین پروتکل برای ما در آموزش و پرورش این است که دانش آموزان واکسن زده باشند و اینکه اگر افرادی علائم دارند به مدرسه نیایند.

 

کد خبر 1120895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha