خط ریلی آستارا – رشت هرچه سریع‌تر تمکیل شود

مرحبا با بیان‌اینکه قطعه ریلی آستارا - رشت باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود،گفت: این قطعه ریلی راه‌آهن کشور را به راه‌آهن اروپا، CIS و روسیه متصل می‌کند.

«غلامرضا مرحبا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به نشست مجمع  نمایندگان استان‌های شمالی با رییس جمهور اشاره کرد و گفت: بندر آستارا یکی از پرفرصت‌ترین بنادر ایرانی است.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان‌اینکه بندر چند منظوره آستارا نزدیک‌ترین بندر به بنادر کشور روسیه و جمهوری آذربایجان است، افزود: با وجود فعال بودن این بندر چند منظوره سازمان بنادر و دریانوردی در حال تعطیل کردن آن است.

 

وی با اشاره به اینکه بندر چند منظوره آستارا دارای مشکلات زیادی است، تصریح‌کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید چندین سال پیش لایروبی بندر آستارا را به اتمام می‌رساند و آن را به بخش خصوصی واگذار می‌کرد که متاسفانه این امر صورت نگرفته است.

 

مرحبا، لایروبی بندر آستارا را ضروری دانست و گفت: به دلیل مشکلات موجود در بندر به ویژه بحث لایروبی، بسیاری از خطوط کشتیرانی مسیر خود را از این بندر به سایر بنادر تغییر می‌دهند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به راه‌آهن رشت- آستارا اشاره کرد و افزود: تکمیل این خط ریلی یکی از مهم‌ترین قطعه‌های گمشده راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با تاکید بر اینکه این قطعه ریلی باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود،اظهارکرد: این قطعه ریلی راه‌آهن کشور را به راه‌آهن اروپا، CIS  و روسیه متصل می‌کند.

 

مرحبا با بیان‌اینکه جمع‌آوری فاضلاب و آب شرب از معضلات اساسی شهرستان آستارا است، افزود: در شهرستان مرزی بندر آستارا شاهد تنش آبی و بحران فاضلاب هستیم و سطح آب‌های زیر زمینی در این شهرستان بالاست و به همین دلیل شهر در فصل بارندگی دچار بحران فاضلاب می‌شود و به دلیل کمبود در تاسیسات با مشکل تامین آب شرب نیز مواجه هستیم.

 

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت تصفیه‌خانه و پروژه جمع‌آوری فاضلاب آستارا را یک طرح ملی دانست و تصریح‌کرد: با تزریق قطره چکانی بودجه ممکن است اتمام این پروژه دهه‌های متمادی طول بکشد.

 

مرحبا ابراز امیدواری کرد با دستورات ویژه رییس جمهور بتوانیم این پروژه را هر چه سریع‌تر به اتمام برسد و در راستای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم استفاده کنیم.

کد خبر 1120899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha