برنامه وزیر پیشنهادی عملیاتی نیست/چوب حراج به لایحه رتبه بندی زده اند

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عملیاتی نیست گفت: اکنون ۱۰ سال است از فضای آموزش و پرورش فاصله گرفته‌اید و دغدغه‌های آموزش و پرورش که زمین مانده را نمی شناسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، هاجر چنارانی در ادامه  جلسه علنی امروز یکشنبه (8آذر)مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگوید لایحه رتبه‌بندی را چگونه اجرا می‌کند، بنده عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم بوده‌ام لذا وزیر باید توضیح دهد برای برنامه هفتم از چه محلی قصد دارد اعتبارافزایی کند و برای اجرای آن چه برنامه‌ای دارد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه وزیر پیشنهادی  قابل عملیاتی شدن  نیست اظهار کرد: من یک معلم خادم مردم هستم و چالش‌های وزارت آموزش و پرورش که عمیق و چندبعدی است را می شناسم، آقای نوری آیا شما تیم نواندیش دارید؟ آیا هیچ جلسه‌ای با کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت داشته‌اید؟ شما زمانی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان بوده‌اید و مشکلات مالی آنجا را می‌دانید لذا چه برنامه‌ای برای آن دارید.

وی خطاب به نوری گفت: در دوره‌ای که در هلال احمر بودید موضوعی را از شما پیگیری کردم که حتی پاسخگو هم نبودید. اکنون 10 سال است از فضای آموزش و پرورش هم فاصله گرفته‌اید و دغدغه‌های آموزش و پرورش که زمین مانده را نمی شناسید. فضای مجازی اتاقی شیشه‌ای است که همه چیز را نمایان می‌کند و تمام مسائل و دغدغه‌ها مطرح می‌شود، شما چه اشرافی به آن دارید.4 اردوگاه بزرگ در کشور داریم که بزرگترین آن شهید رجایی نیشابور است که در گذشته متعلق به پیشاهنگان بوده و یونسکو اعلام کرده این محل بزرگترین پتانسیل شرق کشور است و سالیانه 15 هزار دانش‌آموز در آن رفت و آمد دارند اما هیچ رسیدگی به این منطقه نمی‌شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان معطل مانده و چوب حراج به آن زده‌اند، گفت: از کجا می‌خواهید برای آن افزایش اعتبار جذب کنید لذا رسما بگویید آیا قلباً به رتبه‌بندی اعتقاد دارید یا خیر. همچنین به مردم و معلمان درباره محل بودجه آن توضیح دهید.ورودی و خروجی آموزش و پرورش تناسب ندارد، چنانچه تعداد بازنشستگان زیاد است اما معلم جوان کم داریم و این در حالی است که 17 میلیون دانش‌آموز داریم که برای آنها تدبیری نشده است ضمن اینکه باید توضیح دهید پیوست شما برای تمام وزارتخانه‌ها چیست.

کد خبر 1121050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha