اعزام ۲۸ هزار جهادگر  به مناطق محروم خراسان‌جنوبی/ ۱۷۹ میلیارد تومان کمک مومنانه  توزیع شد

هنری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۲۸ هزار و ۴۰۰ جهادگر در قالب ۲ هزار و ۷۳۰ اردوی جهادی در خراسان جنوبی فعالیت داشتند، گفت: تاکنون ۱۷۹ میلیارد تومان کمک های مومنانه در بین اقشار آسیب پذیر استان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» امروز (۷ آذر) در مراسم شکوه هجرت تجلیل از فعالان جهادی استان خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جهادگران آسمانی، اظهار کرد: تاکنون پنج هزار جهادگر بسیجی استان در قالب کمیته حمایت در طرح شهید سلیمانی برای مقابله با ویروس کرونا همکاری کردند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به فعالیت جهادگران در نهضت کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۹ میلیارد تومان کمک های مومنانه مردمی، نهادهای دولتی، غیر دولتی و خیران بین اقشار آسیب پذیر استان توزیع شده است.

 

هنری بیان کرد: در راستای نهضت کمک مومنانه بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و قرض الحسنه معیشتی در استان پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۲۸ هزار و ۴۰۰ جهادگر در قالب ۲ هزار و ۷۳۰ اردوی جهادی در استان فعالیت داشتند، افزود: گروه های جهادی ۲۰ نوع خدمت را با بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار به مناطق محروم استان ارائه کردند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در سال جاری قرارگاه جهادگران قرآنی و مدرسه ساز در استان شکل گرفت که از ظرفیت جهادگران برای اجرای بهتر و مدیریت کمک گرفته خواهد شد.

 

هنری تصریح کرد: از چندسال گذشته فعالیت گروه های جهادی تخصصی و فنی در استان آغاز شده که امسال منسجم‌تر و گسترده‌تر شد که این مسئله باعث خدمات رسانی بهتر و بیشتر و رضایت مردم  استان شده است.

 

وی با اشاره به تشکیل گروه های جهادی در نیروهای مسلح استان، گفت: تاکنون این گروه های جهادی در ناجا، سپاه، مرکز آموزش مرزبانی ناجا، مرزبانی و نیروی هوایی ارتش شکل گرفته است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۷۲ پروژه کوچک و زودبازده با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده است، افزود: در سال جاری تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در قالب اعتبارات توازن انعقاد قرارداد با سازمان مدیریت و برنامه ریزی شده است.

 

هنری در ادامه بیان کرد: در طی یکسال گذشته مجمع خیران جهادی و محرومیت زدایی استان نیز بیش از ۳۵ میلیارد ریال پروژه در بخش آب شرب و کشاورزی کمک داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۱۵ میلیارد ریال قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و بسیج کشور برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی در استان تخصیص دادند، افزود: همچنین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با اولویت آب شرب و آب کشاورزی در استان تشکیل شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در پایان گفت: آیین افتتاح طرح های اشتغال و همایش تجلیل از صندوق های قرض الحسنه بسیج و نمایشگاه تولید و اشتغال این صندوق ها در روز  ۱۷ آذرماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 1121062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha