بیش از ۱۰۰ روستا در روانسر زکات پرداخت می کنند

ویسی، گفت: از ۱۳۵ روستای شهرستان روانسر ، ۱۱۵ روستا مشمول پرداخت زکات هستندکه ۱۰۹ روستا پرداخت کننده زکات هستند.

عزیزمراد ویسی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده و این درحالیست تعهد این شهرستان برای جمع آوری زکات در سالجاری ۲۴ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال است.

 

مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) روانسر بابیان اینکه زکات از جمله مهم‌ترین واجبات و تأکید بسیاری بر آن شده است، افزود: در قرآن در بسیاری از موارد از واژه صدقه برای اشاره به زکات استفاده شده است و در فقه، زکات را صدقه واجب می‌خوانند.

 

وی خاطر نشان کرد: ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای امور محرومین و نیازمندان از جمله کمک معیشت، کمک هزینه تحصیلی و درمانی، تهیه جهیزیه و مرمت و بازسازی  چهار باب مسکن روستایی هزینه شده است.

 

 ویسی تصریح کرد: از میزان زکات جمع آوری شده  ۲ میلیارد و ۵۰۰ ریال نیز برای کمک به ساخت، تعمیر و مرمت مساجد در چهار روستای شهرستان تخصیص داده شد تا مردم با خیالی راحت در مساجد حضور یابند.

 

مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) روانسر اظهار کرد: با توجه به اینکه ۱۰۹ روستای شهرستان در پرداخت زکات فعال تر هستند تا کنون ۳۶۰ کیسه  گندم و جو به عنوان زکات از کشاورزان جمع آوری شده است.

 

کد خبر 1121071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha