تعداد مدارس معارض دار با حکم تخریب ۲ رقمی است

مدیر دبیرستان شهیدستان کرج در یادداشتی آورده است: دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی (شهیدستان کرج) یکی از ۱۰ ها مدرسه ای در استان البرز است که پس از دهه ها فعالیت مستمر، امروزه معارضین جدی پیدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « رضا قاسم پور» در یادداشتی به این خبرگزاری آورده است: دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی (شهیدستان کرج) یکی از ۱۰ ها مدرسه ای در استان البرز است که پس از دهه ها فعالیت مستمر، امروزه معارضین جدی پیدا کرده اند.

 

پدران و پدر بزرگان بخشنده و خیراندیش دیروز، بخشی از زمین ها و ملک و املاک خود را به صورت سنتی و معمولا بدون رعایت تشریفات وقف، وقف مدرسه سازی کرده اند امروز با ارزش پیدا کردن تصاعدی املاک وقفی، وراث طمع کار با هزار و یک حیلت و با استخدام وکلای زبده در تلاشند تمام یا بخشی از مدارس وقفی دیروز را از چنگ آموزش و پرورش خارج کنند.

 

بنا بر اذعان مسئولین آموزش و پرورش البرز، حداقل ۱۰ ملک دارای حکم خلع ید و قلع و قمع (که از سنوات گذشته برایشان رای صادر شده ولی با پیگیری های واحدهای حقوقی به تاخیر افتاده است) در استان البرز وجود دارد.

 

مدرسه « بهار آزادی فردیس» یکی از مدارسی است که در شعبه ۲ دیوان عالی کشور از طریق اعمال ماده ۴۷۷ نفض قانون آئین دادرسی کیفری از چنگ‌مدعیان خارج شده است.

 

این هفته مصاحبه مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج بسیار تکان دهنده بود.

 

حکم تخریب برای مدرسه ای دو شیفته در محمدشهر با ۲۴۰۰ دانش اموز در وسط سال تحصیلی، خبری فاجعه آمیز برای آموزش و پرورش استان و کشور است.

 

ظاهرن تلاش های مسئولین در اقناع وراث به جایی نرسیده و هر آن امکان اجرای حکم تخریب وجود داشته و چماق تهدید وراث بر سر دانش آموزان محروم منطقه سایه افکنده است.

 

مدیر آموزش و پرورش استان البرز نیز آورده است: ورثه حکم تخریب ۲ مدرسه در محمد شهر کرج را گرفتند

 

مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه کرج اعلام کرد: ورثه حکم تخریب ۲ مدرسه ابتدایی میثم تمار و پرورش را در محمد شهر کرج گرفتند اما اجرای حکم با دستور دادستان یک سال به تاخیر افتاد.

 

ابراهیم فلاح نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در مدارس ابتدایی میثم تمار و پرورش واقع در خیابان گلستانک محمد شهر کرج ۲ هزار و ۴۰۰ دانش آموز تحصیل می کند که یک هزار و ۲۰۰ نفر آن دانش آموز دختر و مابقی پسر است.

 

وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال قبل ۲ هزار متر زمین به آموزش و پرورش به صورت دست نویس از سوی پیرمردی نیک اندیش اهدا شد، خاطرنشان کرد: ساختمان مدرسه نیز با قلک های دانش آموزان و کمک  های مردم ساخته شد اما ورثه بعد از ۳۵ سال اقدام به شکایت علیه آموزش و پرورش به منظور بازپس گیری زمین کردند.

 

وی بیان داشت: باوجود نشست های مختلف با وراث مبنی بر نیاز فضای آموزشی در محل سکونت دانش آموزان و همچنین کمبود فضای آموزشی در محمد شهر و سایرمناطق پرجمعیت حوزه آموزش و پرورش ناحیه سه کرج متاسفانه ۲ نفر از وراث اقدام به پیگیری شکایت خود کردند و در نهایت حکم تخریب صادر شد.

 

فلاح نژاد تصریح کرد:  ورثه حکم تخریب مدرسه را از دادگاه گرفته اند که این موضوع مهم موجب نگرانی اولیا و اضطراب دانش آموزان شده است.

 

مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه کرج با بیان اینکه فضای آموزشی دیگری در محمد شهر کرج برای جا دادن ۲ هزار و ۴۰۰ دانش آموز نداریم، اضافه کرد: ۲ مدرسه میثم تمار و پرورش دارای متراکم ترین جمعیت دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج است که اکنون دانش آموزانش در سرگردانی بسر می برند.

 

وی یادآورشد: خارج شدن حتی یک مدرسه از چرخه آموزشی با توجه به کمبود فضای آموزشی که وجود دارد، چالشی جدی برای محمد شهر محسوب می شود.

 

مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه کرج افزود: وراث تا کنون بارها با نیروی انتظامی برای اجرای حکم به ۲ مدرسه میثم تمار و پرورش مراجعه کرده اند.

 

وی تاکید کرد: اکنون ورثه حکم دادگاه مبنی بر قلع و قم و خلع ید مدرسه را در دست دارند که با طرح موضوع در شورای تامین و با دستور دادستان یکسال مهلت گرفته شد.

 

آموزش و پرورش ناحیه سه کرج حدود ۱۲۰ هزار دانش آموز دارد.

 

سخنی با استاندار البرز:

جناب دکتر عبدالهی عزیز، ضمن تبریک مجدد انتخاب شما انتطار می رود با توجه به سوابق شغلی و تجربیات عمرانی چند لایه جنابعالی در اشل ملی، با ورودِ به هنگام به مسئله مدارس معارض دار استان،سایه سنگین چماق تخریب و تهدید وراث را از سر این مدارس( که بعضا بیش از نیم قرن قدمت دارند با کدخدامنشی و هژمونی شورای تامین استان با واگذاری زمین های معوض) کم کرده و آرامش روحی و روانی را به مدارس معارض دار برگردانید.

 

 

کد خبر 1121122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha